Skip to main content

Via welk communicatiemiddel kun je het beste contact opnemen met KPN Klantenservice? 
 

Tot op heden heb ik het via Twitter (@KPNWebcare) en telefonisch geprobeerd maar op een of andere manier krijg ik steeds zeer incompetente medewerkers aan de lijn die alleen maar kunnen zeggen: ‘Nog even geduld aub’

Tot op heden is het volgende gebeurd:

Ruim 2 weken geleden ontving ik het installatie pakket, na aansluiten van de FTU kwam de glasverbinding niet tot stand en heb ik dit gemeld. Helaas bleef actie uit want de verbinding zou pas na een paar dagen actief worden.

Op de dag van oplevering uiteraard nog steeds geen glasverbinding dus maar weer gebeld. Toen kreeg ik te horen dat ik 2 (!) weken moest wachten op een installatiemonteur. Dus aangegeven dat ik geen installatiemonteur nodig had maar een storingsmonteur. Maar de klantenservice bleef onvermurwbaar en zei dat ik een nieuwe aansluiting was en dus een installatiemonteur nodig had.

Vervolgens kwam de installatiemonteur en die zei zoals verwacht: Uhhh hier kan ik niks mee want er is iets mis met de glasverbinding.

Vervolgens contact gehad met KPN Netwerk op advies van KPN Klantenservice maar die wilde niets voor me doen zonder ticketnummer. 

Na wederom contact met KPN Klantenservice te hebben gehad werd eindelijk KPN Netwerk aangestuurd welke weer een onderaannemer stuurde. Maar goed die heeft uiteindelijk de glasverbinding in orde gemaakt. Het probleem bleek een verkeerde las in de FTU.

Hierna kon ik dan eindelijk de installatie beginnen maar ook nu stuit ik weer op allerlei problemen:

  • In de MijnKPN app staat mijn bestelstatus nog op ‘onderweg’
  • Als ik een mailadres wil aanmaken krijg ik de melding dat er nog geen (actief) KPN internetabonnement aan mijn KPN ID is gekoppeld.
  • Online op Mijn KPN staat alles onder Abonnementsgegevens op ‘Niet beschikbaar’
  • Op mijn KPN+ box staan mijn pakketten zoals opnemen, 4K, pluspakket e.d. niet onder mijn pakketten maar een kbx-apk-2007 foutmelding.
  • Als ik Netflix (wat bij mijn KPN abonnement zit) probeer te activeren via netflix.kpn.com krijg ik een 403 Forbidden foutmelding.

Kortom mijn KPN abonnement lijkt ergens te ‘zweven’ tussen leveren/inactief en geleverd/actief. En het enige wat ik nodig heb is dus een medewerker van KPN die deze koppeling handmatig administratief voor mij kan verwerken zodat ik verder kan. Ze hebben namelijk al wel mijn vorige provider opgezegd dus zou graag gebruik willen maken van de KPN diensten waar ik (dik) voor betaal. KPN Webcare komt wederom met hun standaard reactie: Nog even geduld aub…

 

 

 

 

Hallo @MaikelL om Gigabitsnelheden goed te testen wordt geadviseerd de Ookla-app uit de MS Store op een Windows 10/11 machine te installeren en dan bekabeld te testen met verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Je moet dan gemiddeld op 930/930Mbit/s uit kunnen komen.

Succes.

 


@JanD 

Vandaag getest en inderdaad de download zit netjes stabiel op 930 Mbps, de upload is wel wat instabiel en schommelt tussen de 875 en 910 Mbps.

 


Prima resultaat toch, je zou ook eens een andere server kunnen proberen buiten KPN om. eentje bij jou in de buurt. Het aantal km's geeft de afstand tot jouw adres aan.

Succes.

 


@JanD

Vandaag getest en inderdaad de download zit netjes stabiel op 930 Mbps, de upload is wel wat instabiel en schommelt tussen de 875 en 910 Mbps.

 

Ziet er pico bello uit!.