Skip to main content

Hallo, het aanleggen van glasvezel gaat niet helemaal lekker bij ons. In eerste instantie had ik al een ruime tijd voordat kpn netwerk hier was aangegeven dat wij toestemming gaven om glasvezel aan te leggen (dit omdat ik toen problemen had met huidige internet provider) Hierdoor was er in eerste instantie alleen glasvezel tot aan de erfgrens aangelegd. Nu hebben ze dit recent wel doorgetrokken naar de deur en de BOP ligt er nu. Nou krijg ik een beetje meerdere verschillende verhalen van verschillende mensen. Kpn netwerk zegt dat ik nu bij kpn moet zijn om een abbo af te nemen en vanaf dat moment sturen zij iemand om de kabel door te trekken in huis en af te monteren in de meterkast. Een brief die ik recent heb gekregen zegt dat er iemand langs komt / een brief krijg en de support van kpn zelf zegt dat ik het beste gewoon even contact kan opnemen met KPN netwerk (wat ik dus al had gedaan en die verwezen mij door naar KPN)

Overigens staat op de kpnnetwerk website dat in december 2022 het glasvezel punt aangelegd zou zijn in huis.

 

Mijn vraag : Kan iemand zien bij kpn wanneer zij verwachten glasvezel internet te kunnen leveren ?

In deze link kun je zien via je postcode en huisnummer hoe het er voorstaat

 

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/glasvezelcheck.htm

 

Als dat niets oplevert zou je kunnen bellen met de klantenservice kpn 0800-0400  en aangeven dat je medewerker wilt spreken 


@jimny dankuwel voor de tip, jammer genoeg krijg ik hier ook verschillende berichten. Nu staat er : KPN wil glasvezel aanleggen op jouw adres. KPN werkt samen met KPN. Gister stond er dat ze verwachtte binnen een week glasvezel zouden kunnen leveren en soms staat er weer een ander bericht. 
 

Ik heb ook al contact gehad met iemand via facebook, deze verwees mij door naar kpn netwerk, terwijl kpn netwerk mij door verwees naar kpn.. 


Hi Jeroen, welkom op het forum. 

Zo te zien sta je in het systeem van KPN Netwerk als al aangesloten tot in de meterkast, terwijl dit niet zo is. De gang van zaken is nu als volgt: plaats een bestelling bij KPN of een andere provider, nadat je dit hebt gedaan kun je ook een monteur inplannen voor de installatie. DIe zal constateren dat het nog niet is aangesloten en een onderaannemer aansturen die dit alsnog doet. Uiteraard ga je pas betalen als alles werkend is aangesloten. 

Hopelijk is het zo duidelijker. 


@Alex_P dankuwel voor de reactie. Ik heb vandaag inderdaad een bestelling gedaan voor glasvezel zodra het beschikbaar is. Om een trip van de kpn monteur te besparen is het denkt u mogelijk om gelijk kpn netwerk te laten komen? 


Een zeer terechte vraag en het is helaas zo dat een monteur eerst moet komen om Netwerk NL aan te komen. Ik weet dat dit gek klinkt, dit komt door de foute afmelding in hun systeem.Â