Skip to main content
Beantwoord

Hoe krijg ik de volle snelheid naar mijn PC?

• January 8, 2026
  • 7 reacties
  • 106 keer bekeken

Hallo ik ben weer terug na weg geweest bij KPN .

Heb kpn box 14 4gig  up/down  Cat6a op de 10-gig poort maar behaal de 4gig niet op mijn pc.

En heb de DMZ aan op de ip adres van mn PC . Behaal met nordvpn rond de 1.7gig en zonder 2.4gig op de 10-gig poort .

Heb een MAG B850 TOMAHAWK MAX WIFI met 5gig lan .

Hoe krijg ik meer naar mn pc op de poort van 10Gig? Ben ik wat vergeten of moet ik het hier mee doen?

Met vriendelijke groet 

Beste antwoord door JanD

Beste ​@R.U. DMZ zou ik meteen uitschakelen, anders krijg je het bewakingscentrum van KPN achter je aan en kan je aansluiting tijdelijk blokkeren i.v.m. de integriteit van het KPN netwerk.

VPN draagt niet bij aan een snelle doorgifte van internet.

Is de LAN-adapter binnen je PC wel ingericht voor zulke snelheden? De meeste LAN-adapters gaan standaard tot Gigabit.

Of is de genoemde MAG…. de LAN-adapter, omdat ik daar ook wifi bij zie staan.

Zie verder ook onderstaande link voor aanvullende info en hulp:

Succes

7 reacties

• January 8, 2026

Heeft de pc wel een geschikte netwerkkaart? Als er zonder VPN 2,4 Gb wordt gemeten zal de netwerk kaart maximaal 2,5 Gbps aan kunnen.

Ah blijkbaar is na mijn reactie de specificatie van de netwerkadapter toegevoegd.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 8, 2026

Het is ook niet echt de bedoeling dat je die snelheid voor één apparaat hebt. 

Met 4 Gbps kun je juist met meerdere apparaten tegelijker internetten zonder dat je elkaar qua snelheid in de weg zit.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 8, 2026

En waarom zou dat niet de bedoeling zijn? Als ik 1 apparaat erop heb staan wil ik gewoon 4gig hebben of jij dit nu wilt of niet ! Als ik met 4 gig download wil doen moet dat gewoon kunnen daar betaal ik voor ik betaal niet voor wat jij vindt dat dat de bedoeling niet is . 4gig up and down . wat jij er ook van vindt . PFFFFF   21  22  23  24  25  ……….

Maar goed  dan maar zo  GRAAG NUTTIGE ANTWOORDEN GRAAG  DANK U .

Over dat er mischien instellingen zijn die ik moet doen of dat het zowiezo niet kan met de kpnbox 14

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 8, 2026

of jij dit nu wilt of niet !

Wat is dit nou weer voor invulling??!! Jij weet niet wat ik denk.

Als jij 4 Gbps op één apparaat wilt, zul je ervoor moeten zorgen dat er een netwerkkaart in zit die dat kan.

Stel je voor zeg, dat in een kantoor voor elke pc 4 Gbps beschikbaar moet zijn….

• January 8, 2026

Over dat er mischien instellingen zijn die ik moet doen of dat het zowiezo niet kan met de kpnbox 14

De Box14 wordt speciaal voor dat abonnement uitgegeven.

Het enige zinvolle wat ik hierover kan schrijven is een instelling binnen Windows alleen zal iemand met meer kennis dan moeten aangeven waar.

Waarom het antwoord van PeterG  als antwoord is gemarkeerd ontgaat mij volledig.

JanD
Superuser
  • January 8, 2026

Waarom het antwoord van PeterG  als antwoord is gemarkeerd ontgaat mij volledig.

Ben ik met je eens ​@Rowi. , ik heb het ongedaan gemaakt, het is verre van een ‘beste antwoord’.

JanD
Superuser
  • Antwoord
  • January 8, 2026

Beste ​@R.U. DMZ zou ik meteen uitschakelen, anders krijg je het bewakingscentrum van KPN achter je aan en kan je aansluiting tijdelijk blokkeren i.v.m. de integriteit van het KPN netwerk.

VPN draagt niet bij aan een snelle doorgifte van internet.

Is de LAN-adapter binnen je PC wel ingericht voor zulke snelheden? De meeste LAN-adapters gaan standaard tot Gigabit.

Of is de genoemde MAG…. de LAN-adapter, omdat ik daar ook wifi bij zie staan.

Zie verder ook onderstaande link voor aanvullende info en hulp:

Succes