Skip to main content

Als ‘de website’ je probleem niet kan oplossen (test is gedaan en levert niet het goede resultaat op), hoe kom je dan in contact met een medewerker van KPN? Het is mij net gelukt door uiteindelijk te zoeken op ‘klantenservice + KPN’. Het telefoonnummer is 0800 - 0402. Toen ik dat belde kwam ik in een transcript terecht waar ik moet liegen tegen een computer (mijn WIFI is kapot, terwijl het is dat ik trage WIFI heb), anders kwam ik in allerlei adviezen terecht die ik eerst moest uitvoeren en die niet werken. Eenmaal in gesprek met een medewerker werd ik snel en vriendelijk geholpen.

Als KPN de klant echt belangrijk vindt, waarom word je als klant weggehouden van de klantenservice als je die echt nodig hebt?

Omdat de telefonische klantenservice zwaar overbelast is. Het merendeel van de medewerkers zit waarschijnlijk met een mobieltje thuis aan de keukentafel ivm corona. Maar is het probleem opgelost?


Ik begrijp dat de klantenservice overbelast is, maar daar kun je als bedrijf iets aan doen.

De medewerker was heel vriendelijk en behulpzaam. Morgen komt er al een monteur langs! Dat is echte service. Hopelijk is het probleem daarna verholpen.

Blijft de vraag waarom KPN er niet voor zorgt dat 1. de klantenservice makkelijker te vinden is en 2. als het waar is dat de klantenservice zwaar overbelast is, op voldoende sterkte is om klanten te helpen? Dat is zowel voor de klant als de medewerkers van belang. En ja, dat mag wat kosten. Deze kosten horen bij je product/service.


Als je het blik aan de telefoon krijgt dan zeggen, “ik wil een medewerker spreken”, normaliter moet je dan even wachten. 

Je kan ook de chat gebruiken alleen is dat wel moeilijk te vinden.

De start link staat hier onder, er is geen directe link. Voor je hier bent moet je een hele riedel ontkenningen intijpen en zo gauw je in de chat zit ook weer intijpen “Ik wil een medewerker spreken” want ook in de chat krijg je eerst blik

Let er wel op dat je niet iets intijpt dat op je probleem lijkt, want dan kom je weer in het standaard afgedraaide riedel terrech. (Heeft u kerstverlichting, heeft u een waschine) en dat soort vragen. 

https://www.kpn.com/service.htm


@Bart99Het is natuurlijk niet zo dat de klantenservice alleen telefonisch bereikbaar is. Je kan chatten, social media en natuurlijk dit forum. Hou er overigens wel rekening mee dat een monteur gratis is als het probleem bij kpn ligt. Bij traag wifi is dat eigenlijk nooit het geval. Ongetwijfeld zal hij/zij super wifi's willen verkopen.