Skip to main content

Wordt door eeuwige tools en whatever heen gestuurd, maar dit probleem los je niet op door een reset of een wifi checker. Heb nu al maanden niet normaal internet, mesh points doen het nu helemaal niet meer en wifi werkt alleen op de telefoon. Er zit een probleem in de DNS lookup. Na 10x de DNS cache te flushen op een laptop doet het internet het soms op de laptop. Dat de mesh points nu helemaal niet meer werken is waarschijnlijk via hetzelfde probleem. Kan iemand me adviseren?

Hallo @FabianB88 ,

Ik denk dat je hier beter geholpen word dan via de telefonische klantenservice.

Welk modem heb je?Welke versterkers?En hoe ziet je netwerk er verder uit, heb je switches, zonnepanelen omvormers, een DVS en dergelijke?

 


Hallo @FabianB88 ,

Wil je iemand van KPN spreken? Bel dan met het gratis nummer 0800-0402.

 


Dank je. Heb van die super wifi punten heel recent, gewoon mesh punten dus. Router is die experia box. Heb nu sinds kort zonnepanelen, maar het probleem was daarvoor al aanwezig. Hele boel resetten misschien ook een optie?


Zit op glasvezel. Geen extra dingen verder. Probleem duidelijk DNS. Doet het soms na wat dns flushes maar alleen op 2.4 GHz niet op 5. Pas dat dan aan in laptop instellingen 


Ben in ieder geval maar alles aan het fabrieks resetten 


@FabianB88 ,

Welk type Experia Box(V8, V9, V10, V10A , Box 12 etc)?

Kunt u eens bekabeld op de Experia Box testen?Wat gebeurt er dan?


Box 12. Bekabeld werkt het internet wel. Op de telefoon ook altijd. Xbox, laptops niet.


Hoe is de Superwifi aangesloten?Hoe branden de lampjes?


Één naast de modem bekabeld. Één in de woonkamer en één boven in een kamer. Lampjes zijn groen


Vreemd dat die laptop's zo reageren.Als je de superwifi's uitzet, en de wifi van de Experia Box gebruikt, gaat het daarmee dan wel goed?Superwifi's zijn enkel acces points en dus een doorgeefluik, ze zouden niks met DNS moeten doen.

 


Zal dat eens proberen zo! Ben nu hele boel aan het factory resetten maar dat lijkt weinig uit te maken nog helaas. Kan even in de experia box settings kijken of daar iets misgaat?


Kan even in de experia box settings kijken of daar iets misgaat?

Je zou DNS op 8.8.8.8. en 8.8.4.4. kunnen zetten.


Geen gek idee


Één naast de modem bekabeld. Één in de woonkamer en één boven in een kamer. Lampjes zijn groen

Zijn het superwifi punten? In dat geval is het niet verstandig om 1 punt naast het modem te plaatsen aangezien zie beide wifi uitzenden.


Moet er niet één bekabeld naast aangezien de wifi van de experia 12 uitgaat bij super wifi punten?


Enkel bij een v10 gaat het wifi uit. De box12 doet mee in het mesh netwerk en het kan gaan storen als je twee acces points naast elkaar hebt.


Oke! Staat dan niet goed in de setup app. We gaan het eens proberen!


@FabianB88 Ik kwam je topic tegen en ik zie dat je vanuit de Community al goede tips hebt gekregen! Ben je nog een beetje verder gekomen?


Het werkt nu iets beter, maar nog niet altijd op de laptop. Heb mn mesh systeem wel factory resetted en volledig updated, waardoor nu dat wel weer beter werkt ook voor de xbox (kabel uit het mesh point naar xbox). We gaan het zien!


@FabianB88 Dan hoor ik graag wat je bevindingen zijn Fabian! F