Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb een vraag over samenwonen, waarbij we beiden kpn hebben. Ik trek bij hem in, dus willen zijn abbo graag behouden.

Verhuizing staat half december gepland, dus wil nu alvast opzegging van die van mij regelen en de spullen retourneren. Maar dat kan pas nadat ik ben overgeschreven van gemeente, omdat ik bewijs van inschrijving moet bijvoegen. Hoe kan ik dit het beste doen?

 

 

Wat een leuke stap, samenwonen 😃.

Als je vaste abonnement al langer dan een jaar loopt, kun je opzeggen met één maand opzegtermijn. Daar is dan geen bewijs van uitschrijving voor nodig.

Zit je nog binnen de contracttermijn (eerste jaar) dan is dat wel nodig. Een beetje raar heb ik dat altijd wel gevonden. Doorgaans is uitschrijving oude gemeente/adres en inschrijving nieuwe gemeente/adres op de verhuisdatum…..

https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen/samenwonen.htm .


Ja het loopt binnen het jaar. Ik verhuis ook binnen dezelfde gemeente. Maar ook geen idee hoe ik dan voor de verhuizing de spullen moet opsturen?


Hopelijk kan een kpn moderator e.e.a. wel verhelderen. Die komt hier nog. De wachtrij voor hen is momenteel ca. 4 dagen, het is druk op webcare. Dus rond de 19-de denk ik. Even geduld.

Terugsturen van de spullen modem + adapter en tv ontvanger + adapter (afst.bed. en kabels mag je houden) kan na beëindiging van het abo. Dus ook als je net verhuisd bent.


Hoi @Samenwonen en welkom hier op ons forum :)

Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden! Wat @PeterG zegt klopt. Ik zou je in dit geval willen adviseren om morgen even contact op te nemen met onze verhuisdesk. Je kunt ze vanaf 8.00 bereiken op het gratis nummer 0800 0402 en spreek vervolgens in dat je belt inzake een verhuizing. Meer dan @PeterG al aangeeft, kan ik er ook niet over zeggen maar ik weet zeker dat mijn collega's die verantwoordelijk zijn voor de verhuizingen je wel van de gewenste duidelijkheid kunnen voorzien! 


Ook ik ga samenwonen. We gaan van 2 adressen naar een ander, nieuw adres. Wij hebben allebei hebben KPN (internet, TV, Mobiel) en zijn allebei al langere tijd klant bij KPN. Ben eerst in een KPN winkel geweest om door te geven, ik wil nl wat veranderen in het abonnement. Mevrouw daar was niet behulpzaam, ik moest maar bellen. Onverrichte zaken naar huis, gebeld met KPN (0800-0402). Ook hier geen medewerking, ik werd verzocht het maar online te doen. WTF? Nu wordt ik dus online geconfronteerd met een bewijs van inschrijving wat nodig is maar wat dus nog niet kan maar ik wil wel op moment van verhuizen de zaken op orde hebben. En vervolgens lees ik hier dat ik moet bellen…. Uitermate slechte zaak van KPN. Ik ga voor nu beide abonnementen opzeggen en een nieuw abonnement op het nieuwe adres aanvragen.  Marco