Skip to main content

Hallo ,

Wij hebben een vraag wat het beste en interessante  is om Wifi te krijgen op een varend schip door Nederland.

We hebben een smart tv aan boord en kijken graag films Netflix en Videoland en gewoon tv , nu krijgen we een melding om tv te kunnen kijken van KPN ITV moeten we in onze vaste netwerk zitten , dus zouden graag een goed en passent advies willen hebben hoe we dit het voordeligste en goed kunnen bewerkstelen  ?

bedankt alvast voor jullie antwoorden 

 

nu krijgen we een melding om tv te kunnen kijken van KPN ITV moeten we in onze vaste netwerk zitten

Hoe kijkt u nu tv? Welke apparatuur gebruikt u? U heeft ook nog een huis? Daar heeft u een thuisabonnement afgesloten? Met tv van KPN? En u heeft op de smart tv de app geïnstalleerd? 

Dat werkt niet op de boot. En gaat nooit werken ook. Tenzij u een VPN verbinding maakt naar huis ... maar dat is nogal wat. Dan kunt u beter NLziet nemen denk ik.


Hallo @Patrick Borsje de meest simpele wijze om wifi op de boot te hebben is je smartphone als hotspot inrichten.

 


nu krijgen we een melding om tv te kunnen kijken van KPN ITV moeten we in onze vaste netwerk zitten

Hoe kijkt u nu tv? Welke apparatuur gebruikt u? U heeft ook nog een huis? Daar heeft u een thuisabonnement afgesloten? Met tv van KPN? En u heeft op de smart tv de app geïnstalleerd? 

Dat werkt niet op de boot. En gaat nooit werken ook. Tenzij u een VPN verbinding maakt naar huis ... maar dat is nogal wat. Dan kunt u beter NLziet nemen denk ik.

Hallo Nick, we kijken nu kpn tv op een IPad omdat daar wel de kpn iTV app op werkt buiten huis , nu kunnen we die ook streamen via de iPhone naar de smart tv alleen dat vreet een hele hoop GB 


.


Hallo Nick, we kijken nu kpn tv op een IPad omdat daar wel de kpn iTV app op werkt buiten huis , nu kunnen we die ook streamen via de iPhone naar de smart tv alleen dat vreet een hele hoop GB 

Het probleem van de GB's zal waarschijnlijk altijd blijven via 4/5G. Daar is helaas niets aan te doen.


Hallo @Patrick Borsje de meest simpele wijze om wifi op de boot te hebben is je smartphone als hotspot inrichten.

 

Hallo JanD bedankt voor je antwoord, dit doen we eigenlijk al , alleen ik had gehoopt dat ik iets over het hoofd had gezien en er betere en goedkopere oplossingen waren Mvg Patrick


nu krijgen we een melding om tv te kunnen kijken van KPN ITV moeten we in onze vaste netwerk zitten , dus zouden graag een goed en passent advies willen hebben hoe we dit het voordeligste en goed kunnen bewerkstelen  ?

De kpn itv app in smart televisies en streaming devices werkt niet op een schip. Welke oplossing je ook neemt. Via bv het Hotspot (wifi) van je telefoon (die dan via 4G/5G gaat) kun je die app ook niet gebruiken. Wel is het mogelijk om met chromecast te casten van de kpn itv app in MOBIELE apparaten als smartphone, tablet.

Je kunt gebruik maken van het mobiele abonnement onbeperkt data (en dan ook op de boot gelijk onbeperkt bellen/sms natuurlijk).
Dat is 10 GB per dag (met gratis aanvullers van 2 GB) in Nederland en verder in de E.U. max 50 GB per maand.

Voor tv kijken zou ik het combineren met Digitenne. Met live kijken heb je dan prachtig beeld maar géén data verbruik van je mobiele bundel. Ik heb hier een overzicht van de zenders met Digitenne. I.c.m. thuis KPN ITV kost Digitenne maar 5 euro per maand per ontvanger (CI+ module, je tv dient geschikt te zijn!) of een losse ontvanger.

nu kunnen we die ook streamen via de iPhone naar de smart tv alleen dat vreet een hele hoop GB

Via chromecast is het standaard 1,5 GB per uur. Daarom mijn advies om voor live tv Digitenne erbij te nemen.


Hi @Patrick Borsje,

Ik zie dat de community je al heeft uitgelegd wat de mogelijkheden zijn, heb je hier nog vervolgvragen over of heb je a helder wat voor jou de beste oplossing zal zijn?