Skip to main content

Op 8 juni heb ik internet aangevraagd voor mijn nieuwbouw woning. De glasvezel aansluiting in de meterkast was al tijdens de bouw geplaatst (oplevering was in april) en er zit keurig een kastje met een mooie sticker er op heen

Op 19 juni zal de verbinding actief gemaakt worden en zat ik hoopvol op de SMS daarvan te wachten. Die kwam niet. 20 juni direct gebeld met KPN en kreeg te horen dat het een dagje later werd. 

De dagen erna was het steeds dezelfde mededeling maar geen internet ! Op 23 juni was de maat voor mij vol en kreeg ik als troost een wifi/gsm oplossing die helaas maar beperkt bruikbaar is (geen wired) en zal alles echt op de 27e wel werken. 

Helaas ook die datum kwam en ging en na het zoveelstel telefoontje werd mij verteld dat het echt niet aan KPN lag maar aan KPN netwerk. Ik moest begrijpen dat dat een ander bedrijf was. Blijkbaar een waar KPN een hele slechte SLA mee heeft en die geheel niet communiceert. Geen oplostijden, geen verwachtingen, geen verplichtingen….

Maar KPN netwerk hoefde alleen nog maar de verbinding in de centrale in te prikken vertelde men mij en dat gingen ze echt doen op 10 juli. Dat klonk ver maar ik moest het ermee doen.

Maar ook 10 juli geen internet en ik moest ZELF !!!!!???? maar KPN netwerk bellen. Daar er geen beweging in zat heb ik dat met tegenzin toch maar gedaan. En ja hoor, ook deze partij wees weer naar derden. Er is een aannemer mee bezig en die heeft het net van een andere aannemer overgenomen.

Wanneer het klaar is ? Daar kunnen we niks over zeggen.

Een week ? Een maand ? Een jaar ? Alles is mogelijk en niemand zegt iets.

 

KPN jullie geven me geen keus dan uit te wijken naar een andere internet oplossing. Liever gebruik ik geen kabel maar het is beter dan geen internet

Eindelijk toch resultaat. Gister kregen we een keer pro-actief feedback dat de oorzaak zat in de centrale waar iets uitgebreid moest worden voordat er meer aansluitingen actief konden worden en vandaag (dat helaas wel weer zonder bericht of SMS) deed het glas het ineens. We zagen zowaar het lampje groen worden. 😀