Skip to main content

Goedenavond, 

enkele weken terug een V12 box gekregen via klantservice KPN “omdat de V10 Experiabox na de recente grote update KPN storingen zou geven” (binnen een etmaal viel ons internet meer dan 30x uit etcetc). 

Nu zijn we ook de gastinstelling kwijt waarover printer en cvketel liepen, monteur van de week wist dit allemaal eigenlijk niet echt. 

Net weer gebeld over ons probleem en, afgezien dat ik min of meer naar HP werd verwezen (printer draaide op het netwerk al jaren zonder problemen!), werd gesuggereerd om het gast netwerk opnieuw aan te maken….

 

Waar en hoe doe ik dat? Ik vind dit nergens op de site van KPN., alleen maar 18 pagina's met non-relevante antwoorden als ik dit in de zoekbalk intik. 

Weet iemand hoe ik dit eenvoudig kan doen? 

 

Bdankt vast!  

Hallo @PeterP62 , de Box12 beschikt over een gastnetwerk en zit ongeveer op dezelfde plek als bij de V10, onder de rubriek WiFi. Dus even i loggen in de modem en de rest moet gaan lukken.

Succes.

 


Goedemorgen @PeterP62, de Box12 beschikt inderdaad over een "Gastnetwerk". 
Via onderstaande stappen kun jij dit instellen:
 

Stappen:

  1. Start Internet Explorer of een andere browser.
  2. Type in de browserbalk  mijnmodem.kpn
  3. Voer nu je wachtwoord in.
    Heb je nog niet eerder ingelogd? Dan wordt je eerst gevraagd een username en password aan te maken. 
    Je komt in het volgende scherm.
    Image
  4. Scroll naarbeneden en klik op het tandwiel / instellingen symbool naast Guest stations

    Je komt dan in het onderstaand scherm.
    Image
  5. Zet hier de SSID voor 2.4 en 5 Ghz aan, wijzig de SSID, voer een wifi wachtwoord in en klik op apply. 
    Image

 


Maar Ik vraag me af of dit niet meer kan in de KPN thuis app met die Modem v12… met v10 ging dat makkelijk in de app zelf en ik moest niet per se naar de website.