Skip to main content

Op 16 september heb ik via de MijnKPN App mijn internetsnelheid verhoogd naar 500/500. Ik zie nu in de app dat er bij Status van bestelling vermeld staat: Apparatuur aansluiten vanaf 16 september. Onder dit bericht staat een knop Start de Installatie, die is echter grijs en niet aanklikbaar. De optie Maak een monteursafspraak is wel aan te klikken. Ik snap niet goed wat nu de bedoeling is.

Het enige dat is gewijzigd is een verhoging van mijn internetsnelheid, wat moet ik daarvoor dan installeren? Ik ben al jaren klant bij KPN en de rest van mijn abonnement blijft hetzelfde. Hoezo moet ik een monteurafspraak maken? Hoe en wanneer wordt mijn internetsnelheid verhoogd? 

Ik hoop dat jullie mij meer info kunnen geven hierover. Alvast bedankt, Moniek

Hallo @MoniekEindhoven , haal de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten va de stroom en geef de modem/router daarna eens een fabrieks-reset. Doe een snelheidstest met 1 computer rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem/router en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Hal je nu wèl de gevraagde snelheid?

Zo nee, dan even bellen met 0800 0402.

 

 


Hoi JanD, ik ga het eens proberen zodadelijk als ik klaar ben met werken. Ik hoop dat het werkt.

 


Hoi JanD, ik ga het eens proberen zodadelijk als ik klaar ben met werken. Ik hoop dat het werkt.

 

Hallo @MoniekEindhoven , ik lees graag je positieve reactie straks en werk ze.

 


Hoi JanD, nou helaas helaas, glasvezel van de stroom gehad, modem gereset, speedtest gedaan via bekabelde laptop: downloadsnelheid 78.8 mbps en upload 94.0 mbps. 
hetzelfde als voorheen. Het kan zijn dat mijn upgrade nog niet is aangepast bij kpn, ik check het morgen nog wel es en anders ga ik inderdaad bellen. 
dank voor je advies, jammer dat het niet werkt. 
groetjes moniek


Brandt er toevallig een oranje lampje bij Ethernet op het glasvezelkastje (NT)? If so dan zit je nog op een Ethernet-over-Fiber aansluiting in de centrale. Door de snelheden die je nu haalt vermoed ik dat dit het geval is. Deze aansluiting zal door een monteur in de centrale omgezet moeten worden naar een Gigabit-over-Fiber (GoF) aansluiting. In sommige gevallen zit er bij de klant nog een NT op die niet geschikt is voor gigabit-verbindingen en dan moet er een monteur aan te pas komen om deze om te ruilen. Omdat niet ieder NT geschikt is voor GoF-verbindingen zal de aansluiting in de centrale pas vlak voor zijn bezoek gedaan worden. Normaal gesproken krijgt de monteur beide bonnen gelijktijdig binnen en dan rijdt deze eerst naar de wijkcentrale om vervolgens naar joutoe te rijden.

 

Omdat de NT in principe niets meer is dan een mediaconverter kunnen wij het type hiervan niet uitlezen. Daarom zal er een monteur aan te pas moeten komen bij de zogenoemde dragerwissel. Scheelt, de monteur zal gelijk het gehele thuisnetwerk doorkijken en indien nodig adviseren. Stel je hebt ergens nog een 100Mbit-switch aangesloten zitten of plekjes waar de wifi toch niet helemaal werkt zoals je dat graag zou willen. Indien de monteur de benodigde apparatuur in zijn bus heeft dan kan hij deze gelijk aansluiten (eventueel meerwerk is dan wel van toepassing).


Hoi NHendriks,

dankjewel voor je uitgebreide antwoord! Inderdaad brandt het ethernetlampje op mijn glasvezelkastje oranje….

maar als dit nu betekent dat ik KPN €75 moet betalen voor een monteur dan gaat het feest niet door. Dat zou dan wel iets duidelijker kunnen worden vermeld in de app, het is dus geen gevalletje: hup je internetsnelheid gaat omhoog zonder moeite. 
Ik ga morgen even bellen met KPN en dan laat ik evt mijn hele upgrade zitten, want dit is me toch wat teveel gedoe. 
ik ga jouw antwoord wel liken want ik ben hier een stuk wijzer van geworden!

groetjes, moniek


Een dergelijke overstap zou met een gratis monteur moeten zijn! Als het allemaal nog niet rond is dan is het goed om hier inderdaad even over te bellen. Ik kan jouw gegevens allemaal niet in zien en ik kan ook niet bij de status van een order maar mijn collega's van de klantenservice gelukkig wel :)


Nou, ondanks de nogal onduidelijke berichtgeving vanuit KON hierover is mijn verhoging nu gerealiseerd. Ik heb nog gebeld en er moest eegens iets omgezet worden in een “straatkast”. Dat is gebeurd en mijn snelheid is hoger. Ik ga nog testen of de 500/500 echt wordt gehaald, maar voor nu is mijn vraag beantwoord. Dank aan iedereen voor de hulp.