Skip to main content

Hello 

Ik heb glasvezelkastje gekregen maar deze past niet in de montage.  Het voelt alsof de connectoren aan de verkeerde kant zitten.  Heeft iemand zoiets meegemaakt?  Naar mijn mening zou glasvezelkastje connectoren aan de rechterkant moeten hebben, in plaats van aan de linkerkant

 

 

 

Het zwarte kastje is goed. Maar het witte kastje waar u hem op probeert te schuiven klopt niet. Dat is de telefoonaansluiting. Niet de glasvezelaansluiting.

De glasvezelaansluiting ziet er zo uit:

Heeft u zoiets niet in uw meterkast? 


Ik heb iets als dat (foto's) maar ik heb geprobeerd het erin te zetten, maar ook het past niet. 

 


Ik heb iets als dat (foto's) maar ik heb geprobeerd het erin te zetten, maar ook het past niet. 

 

Klike eens bovenin op dat knopje, een zit nu een plastic wit kapje over de Fibre Termination Unit. Deze kunt u naar beneden trekken als u die knop indrukt.


Even wat meer achtergrondinformatie graag. Bent u nu klant bij een andere provider? En stapt u over naar KPN? Of ... wat is anders het verhaal? Heeft u uw abonnement bij KPN aangepast misschien? 


Even wat meer achtergrondinformatie graag. Bent u nu klant bij een andere provider? En stapt u over naar KPN? Of ... wat is anders het verhaal? Heeft u uw abonnement bij KPN aangepast misschien? 

KPN zit actief klanten van GPON over te zetten op XGSPON met een doe het zelf pakket, lukt het niet kan meneer ook de klantenservice bellen dan installeren wij het.


Ok, Ik heb witte klap gedemonteerd, nu vecht Ik met blauwe knop... Ik kan niet deze uit nemen 😅

 

Ik ben verhuisd naar een nieuw appartement (voorheen was hier een kpn) en vandaar het probleem

 

 

 


Ik heb geprobeerd normaal verbinding te maken, maar de blauwe stekker beweegt helemaal niet


Hallo @Wicherdam 

 

Je bedoelt dat blauwe klepje rechts onderin?

Die moet je laten zitten, dat blauwe klepje gaat vanzelf open zodra je het nieuwe glasvezelmodem erop schuift.

Je moet dat nieuwe modem goed tegen de wand drukken als je hem omhoog schuift anders lukt het soms niet.


Ik heb geprobeerd normaal verbinding te maken, maar de blauwe stekker beweegt helemaal niet

Hoi @Wicherdam ,

 

Ik zie dat er nog iets ouds op zit. Als je dat witte druklipje bovenop in drukt kan je de witte kap die er over heen zit naar beneden schuiven. De witte kap en de witte kabel kan je wegleggen en niet meer gebruiken.

 

Je zou er ook een handleiding bij moeten hebben gekregen maar als je die niet hebt zie je hieronder de link naar de stap voor stap handleiding. Ik zie dat het groene dopje nog op de connector van het zwarte kastje zit. Die moet er sowieso af anders werkt het niet. Voor de rest wijst het zich vanzelf denk ik,

 

https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/interactieve-tv/handleidingen.htm#!/device/kpn-box/kpn-box-12/topic/aansluiten/aansluiten-glasvezelkastje/1

 

 


Probleem is opgelost. Ik heb de blauwe plug met de hand verwijderd (ik vond dat in een ander onderwerp op het forum). De rest verliep vlot. Dank jullie wel voor help 😎


Ik heb de blauwe plug met de hand verwijderd (ik vond dat in een ander onderwerp op het forum). 

 

 

Je hebt de bescherming van jouw aansluiting dus nu in principe beschadigd door die klep te verwijderen. Dat is niet zo handig.