Skip to main content

Ik heb gisteren het glasvezelkastje ontvangen. Deze zal in de meterkast bevestigd moeten worden als ik het goed begrepen heb maar maar mijn router staat in de hoek van de woonkamer. Als ik het goed gelezen heb zal er een kabel aangesloten moeten worden van de router naar het glasvezelkastje? Dit zou inhouden dat een kabel niet netjes langs mijn wanden bevestigd kunnen worden.  Mijn abonnement  wordt omgezet naar glasvezel ( ik heb de datum voorlopig uitgesteld omdat ik niet weet hoe ik dit moet gaan aanpakken) Een kabel zou dwars door mijn kamer moeten gaan lopen. Op welke manier kan ik dit gaan regelen. Ik heb wel toestemming gegeven om zo'n kastje te plaatsen in mijn meterkast maar er is niet in de brief verder aangegeven wat hier bij komt kijken, hoe je dit verder moet aanpakken.  Is een mooie regeling dat dit nu gratis is aangelegd maar het heeft wel consequenties.  Ben zelf niet heel technisch dus hoop in zeg maar  "jip en janneke”  taal te lezen wat ik nu het beste kan doen. Alvast bedankt voor reacties. M vr gr Marion

Ik begrijp dat er een migratie plaats gaat vinden van KPN DSL-internet naar KPN glasvezel? Als dat klopt en het aansluiten wilt niet lukken kan je vanaf de datum dat het zou moeten werken kosteloos een monteur laten komen om mee te kijken. Misschien zijn er nog wel andere manieren om alles netjes aan te sluiten, die zijn vaak wel te vinden. Monteurs komen een hoop situaties tegen waar de klant geen raad meer weet en de monteur binnen enkele minuten al een goede oplossing heeft bedacht.

Ook bij nieuwe installaties is er recht op installatiegarantie en daarmee kosteloos een monteur. Als je zelf niet zo technisch bent en het even niet meer weet dan kan het nooit kwaad om een monteur te laten komen. Deze kan tegen die tijd aangevraagd worden via 0800 0402, de medewerker aan de telefoon zal het eerst proberen telefonisch rond te krijgen maar zoals ik het nu begrijp is dat niet direct een goede oplossing. Ik zou daarom specifiek om een installatiemonteur vragen.


Dank je wel voor je reactie.  Denk dat er inderdaad een monteur moet komen. Ik zou op zich wel aan kunnen sluiten maar zit met de kabel die verbonden moet worden richting woonkamer. Ik lees dat een monteur € 75,00 kost maar ik kan eerst bellen en horen of eventueel telefonisch tot oplossing kunnen komen. En lukt dat niet dan laat ik een monteur komen.