Skip to main content

Al 40 jaar hebben wij een recreatiegrondstuk in Loosdrecht aan het water. Het grondstukje is afgelegen van de openbare weg en oorspronkelijk heeft het geen adres en geen stroomleiding.

Een paar jaar geleden hebben wij met meerdere grond eigenaren een stroomleiding laten aanleggen. Naast de stroomleiding ligt een open buis waar later een telefoonkabel door getrokken kan worden. Deze loopt van de openbare weg tot ons grondstuk.

De lengte is +- 400 meter, dus een Cat5 kabel zal niet genoeg zijn. Aan de openbare weg staat wel een stroomkast die op het stroomnet is aangesloten.

Wie kan ik benaderen over de mogelijkheden om een aansluiting op het hoofdnetwerk te creëren? Ik heb geen idee waar de leiding loopt bij de openbare weg, er zijn wel een paar huizen met telefoonaansluiting. 

De aansluiting vanaf de weg tot aan ons grondstuk kunnen we zelf wel realiseren. 

U kunt het proberen bij de netwerkbeheerder.  Kijk op kpnnetwerk.nl voor de contactgegevens. 


NIET op mijnaansluiting.nl

 

@DvV Ik lees dat het geen formeel BAG adres is. Dan zal dit in alle gevallen niet worden aangesloten zonder actie.

Je kan een haalbaarheidsonderzoek aanvragen (een offerte) via www.kpnnetwerk.nl/haalbaarheidsonderzoek

Daarbij kan je in de toelichting aangeven dat er een lege buis is van weg naar perceel die door KPN gebruikt mag worden voor het trekken van de glasvezel of koperkabel. Dat laatste lijkt me het verstandigste, want dan heb je zelf een korte lengte CAT kabel om het laatste stukje te overbruggen,.


NIET op mijnaansluiting.nl

 

@DvV Ik lees dat het geen formeel BAG adres is. Dan zal dit in alle gevallen niet worden aangesloten zonder actie.

Je kan een haalbaarheidsonderzoek aanvragen (een offerte) via www.kpnnetwerk.nl/haalbaarheidsonderzoek

Daarbij kan je in de toelichting aangeven dat er een lege buis is van weg naar perceel die door KPN gebruikt mag worden voor het trekken van de glasvezel of koperkabel. Dat laatste lijkt me het verstandigste, want dan heb je zelf een korte lengte CAT kabel om het laatste stukje te overbruggen,.

 

Super, dit lijkt inderdaad een logische weg. Bedankt, ik ga het proberen. 

 

Aanvulling; zojuist het formulier ingevuld en ben benieuwd. Er was geen mogelijkheid of tekstvak om de situatie uit te leggen. 


Dat is vreemd. Ik heb het net zelf getest en al in stap 2 krijg ik dit scherm waar toch letterlijk staat: “omschrijving woonsituatie”

 

 


Dat is vreemd. Ik heb het net zelf getest en al in stap 2 krijg ik dit scherm waar toch letterlijk staat: “omschrijving woonsituatie”

 

 

Stom van me, zie het nu ook. Dankje, ik doe nog een aanvraag.