Skip to main content

Hallo,

Zoals te zien op de bijgevoegde kabel heeft een beest mijn wifi kabel doorgeknaagd. Dit is de kabel die boven zit naar een tweede wifi punt omdat ik andersĀ geen internet boven heb. Deze gaat alleen helemaal door de muren heen waardoor het ingewikkeld is om deze te vervangen. Is het mogelijk dit te repareren? Of de kabel korter te maken?

Graag hoor ik jullie input.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Ā 

Meestal word er aan het ene eind een nieuwe kabel vast gemaakt. En word dan aan het andere eind getrokken. Zo word de oude kabel eruit getrokken en daarmee meteen een nieuwe kabel erin getrokken.Ā 

Maar euhm... heeft u het beest al gevangen?Ā 


Lukt dat ook met de grote aansluiting die eraan vast zit?

En ja, het beest is gevangen.


Lukt dat ook met de grote aansluiting die eraan vast zit?

Die knipt de monteur er vanaf.

En ja, het beest is gevangen.

Mooi šŸ‘


En wat voor een monteur moet ik dan hebben?Ā 


Als je een beetje handig bent kan je het zelf wel denk ik,Doet de kabel het nog?

Dit is gewoon een internetkabel,Misschien dacht je dat het een dsl kabel wasĀ @Nick83Ā ?

Waar gaat die kabel naartoe?En hoe groot is dat gat?


Het gat is niet heel groot en ik heb nog niet gevonden waar de aansluiting is. Ik denk ergens in de meterkast. Maar dan vraag ik even of een handige vriend van mij kan helpen. Ik hoopte dat ik het kapotte stuk eraf kon knippen en dan de aansluiting weer daaraan vast kon maken.


Dit is gewoon een internetkabel,Misschien dacht je dat het een dsl kabel wasĀ @Nick83Ā ?

Waarom denk je dat ik denk dat het een dsl kabel is?


Anders gewoon een beetje witte isolatie tape omheen wikkelen als de kabel het nu nog doet.

Of een ander kleurtje šŸ˜‰


Waarom denk je dat ik denk dat het een dsl kabel is?

Omdat je over een monteur begint en omdat de meeste mensen een netwerkkabel wel zelf kunnen vervangen.Maar maakt ook niet uit:wink:


hI @Kabel doorgeknaagd, welkom op het forum.Ā 

Goede tips hier. Als ik het goed begrijp werkt alles nu naar behoren? In dat geval kun je prima de tip van Nick hieronder gebruiken en dit met tape isoleren.Ā 

Anders gewoon een beetje witte isolatie tape omheen wikkelen als de kabel het nu nog doet.

Of een ander kleurtje šŸ˜‰

Ā 


Nee hij werkt nu niet dus moet echt vervangen worden, een poging gedaan maar krijg het helaas zelf niet voor elkaar dus ik moet denk ik toch een monteur laten komen..Ā 


Duidelijk. Wat krijg je niet precies voor elkaar? Kabel loskrijgen?Ā 
Anders zou je gebruik kunnen maken van onze betaalde servicemonteur, hij moet dan wel toegang hebben tot de ruimte waar de modem staat. Of je vraagt het aan die handige vriend die je hierboven noemde.Ā