Skip to main content

Hallo

Ik heb gisteren  glasvezelset van Kpn gekregen. Ik ben nu nog klant van Tmobile, ook glasvezel. Nu zou ik zelf de intstalatie kunnen uitvoeren alleen mijn glasvezelpunt zit iets anders uit dan de ene in de uitleg zelf. Ik zou de nt box zo over kunnen schuiven, alleen past het niet, aansluitpunt is net zo breed als de nt zelf. Ik vraag me af of het zou passen als ik de kap vam de aansluitpunt eraf zou halen. Foto van de punt heb ik erbij gedaan

 

Hallo @Drax 

Er zit nog een frame op van de vorige provider, die zal je er eerst af moeten schuiven door bovenaan het lipje in te drukken. Je zou het frame dan naar beneden moeten kunnen schuiven.

Dan verschijnt het ‘standaard’ glasvezelaansluitpunt waar het KPN (O)NT kastje wel overheen past.

 


Oh ok, dank je wel, ik ga priberen


@Drax 

 


Had nog naar customer service gebeld, ik vroeg ze nog , moet die ene kap niet eraf. Mocht ik niet eraf halen en afspraak gemaakt voor een installateur. Ik ga morgen afbellen, de oude kap trek ik zo eraf.

 

Dank u wel


@Drax Zoals je op de afbeelding ziet, moet het kapje niet eraf, alleen de gele kabel met groen connector moet eraf, de nieuwe media converter schuif je over het kapje en zijn connector moet precies passen op de connector onder het kapje.


@TDN  Het kapje is een TK01 patch cover. https://fritzshop.nl/glasvezel/1372-sc-apcsc-pc-tk01-patch-cover-incl-glasvezelkabel.html  Deze patch cover zal in zijn geheel verwijderd moeten worden,  anders gaat een media converter er niet overheen passen.


Nee hoor, op de tekening zit niet de kap die bij mij over de aansluitpunt zit, zit iets anders uit

Er zit al een kap op, de blauwe klepje zit ook onder deze kao


Hoi @Drax Welkom op het KPN Forum. Het lijkt er op dat het witte gedeelte er eerst af moet voordat je jouw NT over het crème kleurige gedeelte kan schuiven. Als het toch niet lukt om zelf aan te sluiten kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice om een afspraak te maken met één van onze monteurs.