Skip to main content

Beste forumleden, 

 

Het lukt mij niet om glasvezel werkend te krijgen en ik hoop dat iemand mij hier de juiste richting in kan duwen. 

 

De aansluit datum volgens KPN bestel status is 8 juni. 

 

Het NT kastje wat ik heb gekregen is de zwarte variant met 3 status LED's (Power, Connection, Alarm) waarvan de Power en Connection groen branden. Ik ga er dus vanuit dat het zwarte NT kastje "juist” op het witte glasvezel kastje is aangesloten.

 

Het eerste wat ik heb geprobeerd is de rode UTP aan te sluiten op de WAN van het modem zonder de oude DSL kabel in het modem. Wat me op valt is dat de status led's op zowel het NT kastje en het modem niet beginnen te knipperen. 2 andere UTP kabels geprobeerd om uit te sluiten dat het niet de UTP kabel kan zijn. 

Als ik de UTP kabel aansluit op een van de LAN poortjes van het modem dan krijg ik wel brandende status LED's. (Groen/oranje bij het modem en oranje bij het NT kastje)


Vervolgens geprobeerd om het NT kastje aan te sluiten op de WAN poort van het modem met het oude DSL kabeltje er nog in. Zelfde resultaat, geen knipperende status LED's.

Een aantal keer de installatie hulp tool van KPN geprobeerd. Hierbij kom ik tot het punt waar er vermeldt wordt dat het 15 minuten kan duren voordat het modem weer zou moeten zijn opgestart, maar er gebeurt niks.

 

Het lijkt erop alsof mijn WAN poortje op t modem uit staat maar kan in de modem settings niks vinden hiervoor… 

 

Modem een aantal keer een power cycle gegeven en ook een factory reset gedaan.

 

Iemand een idee? 

Alvast bedankt :) 

Als je de kabel tussen de NT en het modem er in hebt gestoken, branden de lampjes van de WAN poort op de NT? Zo niet dan is de WAN poort van het modem of de NT kapot. 
Is het een nieuwe NT of eentje die er al hing??


Hoi @AJE_, welkom hier. 

Wat balen dat je de verbinding niet actief krijgt. Je hebt veel geprobeerd, maar zonder succes.

Alleen stiekem hoop ik dat het nu wel zo is aangezien je nog geen antwoord hebt gegeven op de vragen van Ik_Combineer. 

Voor geen verbinding kun je ook altijd bellen met 0800-0402. Dat is de snelste manier om contact te krijgen bij geen werkende diensten.