Skip to main content

Goedenavond,

Iemand tips om het KPN modem aan te sluiten op dit ISRA punt? Overgestapt van Ziggo naar KPN en een monteursafspraak kan pas over 2 weken.

Alvast bedankt!

Bas

Ā 

HalloĀ @BasW25Ā , dit IS/RAĀ punt ziet er nogalĀ gehavend uit, dat kan je beter laten vervangen door deĀ monteur. Dan krijg je een nieuw type IS/RA, waar je zo een DSL kabeltje in kan steken.

Als je gebruik maakt van de overstapservice blijft de Ziggo aansluiting werkenĀ totdat de KPN aansluiting actief wordt, dus je zit niet zonder internet.


En in de tussentijd de blauwe en rode draad gebruiken.


Als er een monteursafspraak is gemaakt, zal de is/ra aansluiting mogelijkĀ nog niet actief zijn.
MisschienĀ is er een pair-bonding aansluiting nodig. Zelf aansluiten kan dit laatsteĀ verstoren.

Welk modem heb je gekregen @BasW25Ā ? De KPN Box 12 of de Experia Box v10?


Als er een monteursafspraak is gemaakt, zal de is/ra aansluiting mogelijkĀ nog niet actief zijn.
MisschienĀ is er een pair-bonding aansluiting nodig. Zelf aansluiten kan dit laatsteĀ verstoren.

Welk modem heb je gekregenĀ @BasW25Ā ? De KPN Box 12 of de Experia Box v10?

Hoi RBxx,

Bedankt voor je reactie! Ik heb een KPN Box 12 gekregen. Heb nu een oude telefoonkabel gestript en zelf een kabel gemaakt en verbonden aan de wanddoos. Heb nu wel internet, maar aangezien ik geen techneut ben is het een houtje touwtje constructie.


Ok duidelijkĀ @BasW25Ā . Dan zou ik dat door de KPN monteur nog wel laten verbeteren met een nieuw is/ra punt en een goed kabeltje.

Ik hoop alleen, dat die monteur nog wel komt. Doordat de aansluiting nu actief is gemaakt zou het kunnen zijn, dat de afspraak automatisch afgezegd wordt. Dat heb ik eerder ā€˜zienā€™ gebeuren.


Ok duidelijkĀ @BasW25Ā . Dan zou ik dat door de KPN monteur nog wel laten verbeteren met een nieuw is/ra punt en een goed kabeltje.

Ik hoop alleen, dat die monteur nog wel komt. Doordat de aansluiting nu actief is gemaakt zou het kunnen zijn, dat de afspraak automatisch afgezegd wordt. Dat heb ik eerder ā€˜zienā€™ gebeuren.

Toevallig heb ik dat vandaag ook meegemaakt, klant had storing maar zou op 3 oktober worden aangesloten op glas. De perfecte manier om de storing te verhelpen was de klant nu al aan te sluiten op glasvezel. Dus nadat ik klaar was belde ik mijn planning om de bon van 3 oktober naar vandaag op mijn naam te herplannen en af te melden (administratief in orde maken) en toen gaf me collega aan dat hij al door het systeem was verwijderd.

Ā 

Dus @BasW25Ā het kan geen kwaad om voor de zekerheid te bellen of je forumprofiel aan te vullen voor een moderator zodat je zeker weet dat de monteur nog komt.


Ok duidelijkĀ @BasW25Ā . Dan zou ik dat door de KPN monteur nog wel laten verbeteren met een nieuw is/ra punt en een goed kabeltje.

Ik hoop alleen, dat die monteur nog wel komt. Doordat de aansluiting nu actief is gemaakt zou het kunnen zijn, dat de afspraak automatisch afgezegd wordt. Dat heb ik eerder ā€˜zienā€™ gebeuren.

Toevallig heb ik dat vandaag ook meegemaakt, klant had storing maar zou op 3 oktober worden aangesloten op glas. De perfecte manier om de storing te verhelpen was de klant nu al aan te sluiten op glasvezel. Dus nadat ik klaar was belde ik mijn planning om de bon van 3 oktober naar vandaag op mijn naam te herplannen en af te melden (administratief in orde maken) en toen gaf me collega aan dat hij al door het systeem was verwijderd.

Ā 

DusĀ @BasW25Ā het kan geen kwaad om voor de zekerheid te bellen of je forumprofiel aan te vullen voor een moderator zodat je zeker weet dat de monteur nog komt.

Ik zal morgen eens bellen of er een monteur langs kan komen inderdaad. Had verder nog geen afspraak gemaakt. Het internet valt op dit moment regelmatig weg door het slechte ISRA punt.

Heel erg bedankt voor je reacties en tijd vanavond!


In principe is het ISRA welke je hebt niet slecht, een van de betere in mijn optiek. (Moet wel vervangen worden maar toch) Dus hij mist nu wel een beschermingskap maar als je het gewoon netjes hebt aangesloten op de twee linker bovenste sleuven zou er geen probleem moeten zijn.Ā 

Kan je een foto delen van hoe het er nu uit ziet? Want twee weken met haperend internet is ook niet optimaal.


In principe is het ISRA welke je hebt niet slecht, een van de betere in mijn optiek. (Moet wel vervangen worden maar toch) Dus hij mist nu wel een beschermingskap maar als je het gewoon netjes hebt aangesloten op de twee linker bovenste sleuven zou er geen probleem moeten zijn.Ā 

Kan je een foto delen van hoe het er nu uit ziet? Want twee weken met haperend internet is ook niet optimaal.

Zeker, zie hieronder:

Ā 


Hallo @BasW25Ā 

Afgezien van het ontbrekende deel van het is/ra ziet dit er goed uit. Maken alle verbindingen goed kontakt?Ā  Mijn is/ra heb ik op een gelijke wijze aangesloten


Hoe ā€˜hapertā€™ de internetĀ precies?Ā Wat is het resultaat van speedtest op een pc/laptop via een netwerkkabel aangesloten op het modem? Gebruik bij windows de Ookla app uit de appstore.


HalloĀ @BasW25Ā 

Afgezien van het ontbrekende deel van het is/ra ziet dit er goed uit. Maken alle verbindingen goed kontakt?Ā  Mijn is/ra heb ik op een gelijke wijze aangesloten


Hoe ā€˜hapertā€™ de internetĀ precies?Ā Wat is het resultaat van speedtest op een pc/laptop via een netwerkkabel aangesloten op het modem? Gebruik bij windows de Ookla app uit de appstore.

GoedemorgenĀ @RBxx,

Ik zal vanavond nog eens kijken naar de verbindingen en wellicht de constructie van jou namaken. Het internet valt regelmatig weg. Het LEDje van Internet op het modem begint dan te knipperen. Na een paar minuten is de verbinding dan weer terug.
Snelheid heb ik al getest met Speedtest van Ookla inderdaad (gebruik nooit een andere) en daar was de snelheid op het moment dat er internet was goed. Rond de 90 MB/s, wat volgens KPN de max is bij mijn adres (helaas, maar is niet anders).

Heb je een idee waar het aan kan liggen dat het internet wegvalt en dan weer terugkomt?


HalloĀ @BasW25Ā 

Het groene ledje ā€œInternetā€ moet constant blijven branden. Knipperen betekent dat het signaalĀ via de lijn onderbroken is geweest.

Internet

Groen: verbonden met internet

Groen, knipperend, langzaam: detecteren van het signaal

Groen, knipperend, snel: synchroniseren, ophalen IP adres

Uit: Box 12 staat uit, of er is geen signaal

bron:Ā 

Oorzaak is op afstand moeilijk in te schatten, maar slecht kontakt kan een reden zijn.


Ik ga een monteursafspraak inplannen, dat lijkt me het meest handige in deze situatie. Bedankt!


Hi @BasW25,Ā 

Hoe staat het er nu voor met je verbinding? Als ik puur op mijn systemen af ga, lijkt het er op dat je verbinding gisteren pas ā€˜officieelā€™ actief is geworden, en daarna ook stabiel is gebleven. Kan je dat bevestigen of valt het nog steeds telkens weg?

Totaan je modem ziet het er in ieder geval goed uit op het moment!


HiĀ @BasW25,Ā 

Hoe staat het er nu voor met je verbinding? Als ik puur op mijn systemen af ga, lijkt het er op dat je verbinding gisteren pas ā€˜officieelā€™ actief is geworden, en daarna ook stabiel is gebleven. Kan je dat bevestigen of valt het nog steeds telkens weg?

Totaan je modem ziet het er in ieder geval goed uit op het moment!

Goedemorgen Maja,

De verbinding blijft inderdaad stabiel tot mijn verbazing. Afgelopen maandag en dinsdag viel deze nog regelmatig weg. Zou dat dan te maken kunnen hebben met het feit dat deze zoals je zegt niet niet officieel actief was?


Zou kunnen hoor! Alles is in ieder geval gisteren pas goed gekoppeld, dus dit klinkt als 1+1=2Ā šŸ˜‰

Dan heb je het dus helemaal goed aangeslotenĀ šŸ’ŖšŸ¼šŸ˜ƒ