Hallo allemaal,
Hoe sluit ik mijn experiabox aan op een lasdop?
Moet ik daar voor de linker kabel door knippen en daar een doorlusdoos op monteren?
De doorlusdoos zat helaas niet bij het installatiepakket.
Bedankt alvast voor de hulp.
Groetjes

Hallo allemaal,
Hoe sluit ik mijn experiabox aan op een lasdop?
Moet ik daar voor de linker kabel door knippen en daar een doorlusdoos op monteren?
De doorlusdoos zat helaas niet bij het installatiepakket.
Bedankt alvast voor de hulp.
Groetjes
Beste antwoord door NHendriks
Geen idee welke regels Youfone hierover hanteert maar bij KPN zal zo'n lasdop altijd vervangen worden. In enkele gevallen liet ik 'm wel eens zitten als ie niet op de plek zit waar ik het ISRA wil hebben en dan ging ik vanaf daar verlengen maar dan moet de lasdop wel in goede staat zijn. Dat laatste lijkt hier wel aan de orde. Je kan altijd Youfone eens bellen met de vraag hoe dat bij hen werkt.
Ik zou echter niet gaan werken met de kabel die bij die aansluitdoos uit komt tenzij je 100% zeker bent dat er nergens andere aftakkingen aan de kabel zitten. Bridge taps kunnen voor nare issues zorgen op een DSL-verbinding. Dan kan je beter dichter op de lasdop een aansluitdoos plaatsen om eventuele storing te voorkomen.
dat medebewoners die op dezelfde wijkkast aangesloten zijn storing ondervinden door jouw toedoen.
Dat zou ik bij xDSL erg knap vinden. Enige wat kan is far-end crosstalk of een andere stoorbron maar dat ontstaat niet door met een ISRA te klooien. Iets als bijvoorbeeld een bridge-tap zal ook geen effect hebben op andere lijnen tenzij je er honderden meters op aansluit en het als antenne gaat werken en daarmee een stoorbron kan worden. Een enkele lijn kan volledig in sluiting liggen of iets anders terwijl de andere 99 aderparen in diezelfde grondkabel nergens last van hebben.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.