Skip to main content

Hi! 

Ik ben nu al een paar uur bezig met het vinden van een antwoord op mijn vraag, maar kan het niet vinden. Waarschijnlijk omdat ik een leek ben op dit vlak en niet de juiste termen weet.

Zie hieronder een foto van de aansluiting op een varkenssnuit, op deze manier werkt hij niet en maakt de modem geen verbinding met het internet.

 

Hoe sluit ik de kabels aan op deze socket zodat het wel werkt? Ik heb in de meterkast gekeken, maar hier zie ik geen ander aansluitpunt, dit lijkt het enige mogelijke punt te zijn.

Ik woon in een appartementen complex uit de jaren 60.
 

Ook zie ik hier 4 kleuren kabels, terwijl in het grijze DSL stekkertje die richting de modem gaat maar 2 kleuren (rood & blauw)? Heb ik wel de juiste kabel?

Volgens mij lijkt mij dat niet de DSL kabel waar loopt deze kabel heen?


Volgens mij lijkt mij dat niet de DSL kabel waar loopt deze kabel heen?

 

 

De kabel loopt de grond in en zit aan de kant van de straat. Ik woon op de 4e verdieping. 

 

Ik heb nergens anders een wandcontactdoos zitten, ook zie ik geen kabels in de meterkast.

 


Dit is geen KPN of PTT kabel. die hebben rood, blauw, oranje en een witte draad. Nooit zwart. er moet nog ergens een andere aansluiting zijn. 


Je kan een poging wagen. Rood aansluiten op de klem met de letter a en blauw op de klem met de letter b.

 


1 van deze punten in uw woning?

 


Een varkens snuit stekker met een verloop naar RJ 11 zou de truuk moeten doen. Er zijn altijd vier draadjes waarvan er maar twee worden gebruikt. Doorgaans rood en blauw en die twee kleuren aansluiten zoals door janbar genoemd. 

Bent u sinds kort klant dan zult u recht hebben op een installatie monteur.