Skip to main content

Ik lees even mee hier.

vandaag installatiepakket gekregen. Heb zo’n contactpunt in de woonkamer maar ook een ISRA 1 in de meterkast die ik eerst wil gaan proberen (zou beter zijn?) Nu zie ik dat de ISRA 1 in de meterkast ook nog maar een heel klein stukje aan blauw/rode draad heeft uitsteken. Dus zefde

probleem als hierboven

Ik krijg wel een klein kapje bovenaan de isra los maar het andere kapje, wat de hele binnenkant blootleg niet, althans ik durf niet te hard te trekken 😄 kan dat makkelijk los? Op een specifieke manier?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je aangemaakt. 
 

Of kan ik gewoon die 2 linkse schroefjes losdraaien, de draden eruit halen en 2 nieuwe draden aansluiten?


Hallo @Huis90 bij dat IS/RA-punt hoeft er ook niet meer los.

Als je de rode en blauwe kabel met 1A en 1B verbindt moet het kunnen werken.

Waar gaat de bestaande kabel naar toe die nu op 1A en 1B zit, is dat naar de huiskamer, dan kunj je het modem ook daar aansluiten.

 


Dat had ik misschien beter op de foto moeten zetten maar die rode en blauwe draad zijn dus 3 cm boven de ISRA afgeknipt. Sluiten nergens op aan.

Om te kunnen aansluiten op een aansluitdoos moet er nieuwe kabel in de 1a en 1b. Kan dat gewoon door die schroefjes los te draaien en daar 2 nieuwe draadjes in te stoppen?


Jazeker, zie aan het begin van dit topic de foto van mijn aansluiting in de meterkast.
Ik heb zelf dat korte stukje kabel aangesloten tussen het ISRA punt en het aansluitdoosje.
Gewoon even de twee schroefjes losdraaien


Oke thanks, ga het deze week eens proberen


Misschien een stomme vraag maar dat aansluitdoosje, waar kan ik dat krijgen?

Zou in de bouwmarkt te krijgen moeten zijn volgens kpn, vandaag in 2 geweest maar daar hadden ze het dus niet…


Dat zat bij mij in het aansluitpakket dat ik ooit van KPN kreeg, samen met wat kabels. Dat werd meegeleverd bij het modem, maar ik heb gehoord dat dat tegenwoordig niet meer standaard is.


Gebeld met KPN, kunnen de aansluitdoos zelf ook niet leveren… Nu komt er vrijdag een monteur. Wordt vervolgd 😄


Ok, dat is mooi.
Dan krijg je waarschijnlijk een geheel nieuw IS/RA punt (type 2B), rechts op onderstaande foto.

 


Idd een nieuwe IS/RA 2 punt gekregen. Was zo aangesloten en alles werkt perfect. Top service


Gebeld met KPN, kunnen de aansluitdoos zelf ook niet leveren… Nu komt er vrijdag een monteur. Wordt vervolgd 😄

Idd een nieuwe IS/RA 2 punt gekregen. Was zo aangesloten en alles werkt perfect. Top service

Fijn om te horen, dankjewel voor de terugkoppeling hier!