Skip to main content

Goedendag,

Op dit moment staat mijn WiFi netwerk op verborgen, en komt dus niet voor in een lijst van netwerken bij het zoeken naar nieuwe netwerken. 

Ik wil dit graag veranderen en heb ingelogd in mijn router omgeving, en de "SSID hidden" instelling veranderd van ON naar OFF. Ik heb dit gedaan voor zowel de 2.4 GHz als de 5 GHz onder WiFi -> Advanced Configuration tabs. En daarna de router opnieuw opgestart.

Dit verandert mijn WiFi netwerk echter niet van verborgen naar zichtbaar. 

Zijn er nog andere instellingen die gewijzigd moeten worden om mijn netwerk weer zichtbaar te maken?

KPN Experia box V10 met twee kpn zwart vierkante WiFi versterkers

Hallo @a_d 

 

Voor zover ik weet moet je dan inloggen via http://192.168.2.150 (ip-adres van 1 van de versterkers) en daar de SSID hidden instelling aanpassen, de V10 staat los van die zwarte WiFi versterkers.


Hello @GeSp Bedankt voor het antwoord


Ik heb geprobeerd om in te loggen maar het lijkt niet te werken. De pagina wil niet laden en uiteindelijk krijg ik een time out. Ik heb ingelogd in mijn experia box om te kijken of ik daar het iP adres van de versterkers kan vinden, maar zie ze ook niet staan (ik dacht dat ze ergens onder DHCP vermeld zouden moeten staan?)


Ik heb de versterker gecontroleerd en dan staat wifi-lampje aan, dus ze zijn in gebruik en werken. Maar weet niet waarom ik niet kan inloggen....?


Hallo @a_d de wifi in de V10 aanpassen is zinloos, want die staat toch uit met de aangesloten versterkers.

Geef de wifiversterkers eens een fabrieks-reset, log in in de modem, dan moet je de versterkers kunnen zien via 192.168.2.150 of ….151 of iets anders.

 


Hoi @a_d en welkom op het forum! Super dat je ons gevonden hebt. 

De zwarte vierkante versterkers zijn de Experia Wifi. Hierop kun je inderdaad inloggen door naar http://192.168.2.150 te gaan in je webbrowser zoals GeSp ook al aangaf. 🙂 Als dit IP-adres al in gebruik is door een ander apparaat of een andere Experia Wifi zal er een ander IP-adres worden toegewezen. Een overzicht van alle aangesloten apparaten met het bijbehorende IP-adres kun je vinden op de Experiabox via http://192.168.2.254 . Dan kun je het juiste IP-adres achterhalen en kijken of je via die weg wel op de Experia Wifi in kunt loggen. Mocht dat ook een time-out geven,

Geef de wifiversterkers eens een fabrieks-reset,

Dan is dit ook mijn advies. Voor de handigheid kun je hier stap voor stap vinden hoe je inlogt op de webinterface van de Experia Wifi. Naast de gele ethernet poorten op de Experia Wifi zit de reset knop, daarmee kun je hem weer terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Ik ben benieuwd of het dan lukt om je wifi zichtbaar te krijgen! 


Bedankt allemaal voor de advies!

Na het afwerken van de lijst van de ip-adressen van alle aangesloten apparaten was ik in staat om het juiste ip adres van mijn versterker te vinden. Ik heb de instelling voor verborgen netwerk gewijzigd en het is nu niet meer verborgen. 


Super! Fijn dat het gelukt is, en bedankt voor het terugkoppelen! 


Beste KPN,

Welk tabblad moet ik aanspreken om het netwerk weer zichtbaar te maken?

Groet Johan


Hallo @bunkjo welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

zie onderstaand voorbeeld om de SSID weer zichtbaar te maken, staat standaard eigenlijk altijd op zichtbaar.

SSID verbergen Zyxel VMG8825-T50 | T-Mobile Community


Hallo Jan,

 

ik heb een experia v10… jouw afbeelding herken ik niet vanuit deze router

 

groet Johan


Hallo @bunkjo , inloggen in de modem en dan zie je bij de wifi soortgelijke tekst staan en het vinkje bij wifi verbergen weghalen.