Skip to main content

Vandaag 2 super wifi punten ontvangen en aangesloten/ingesteld conform beschrijving. In de Thuisapp volgt na instellen eerste de melding dat je nu beide punten draadloos kunt gebruiken, dus zonder ethernet kabel naar modem. Als ik dat echter probeer dan hebben beide punten geen verbinding. Alleen als ik dat eerste punt bedraad aansluit op de experiabox 10a werkt de wifi. Zo staat het trouwens ook in de handleiding, maar werd in verwarring gebracht door die melding in de Thuisapp. Hoe is het nu werkelijk ?

 

@gerpol Er moet 1 Superwifi punt minimaal bedraad zijn aangesloten.

Nog beter is om ze allebei aan te sluiten via een UTP kabel indien mogelijk.


Bij de v10a zouden de beide SuperWiFi's draadloos geplaatst moeten kunnen worden. Maar dan moeten ze wel de laatste firmware hebben. En de Experiabox ook. Mogelijk hebben ze dat nog niet.


Bij de v10a zouden de beide SuperWiFi's draadloos geplaatst moeten kunnen worden. Maar dan moeten ze wel de laatste firmware hebben. En de Experiabox ook. Mogelijk hebben ze dat nog niet.

De v10a heb ik gecheckt qua firmware, die is correct.

De wifi punten weet ik zo niet. Moet ik controleren, maar neem aan dat die firmware ook meekomt met de initiële installatie ?


Bij de v10a zouden de beide SuperWiFi's draadloos geplaatst moeten kunnen worden. Maar dan moeten ze wel de laatste firmware hebben. En de Experiabox ook. Mogelijk hebben ze dat nog niet.

De wifi punten hebben firmware 1.00.11v1. is dat de laatste dan ?


@gerpol Er moet 1 Superwifi punt minimaal bedraad zijn aangesloten.

Nog beter is om ze allebei aan te sluiten via een UTP kabel indien mogelijk.

Tsja, bedraad is altijd beter voor apparaten, maar het gaat toch om een goed draadloos netwerk ?

 


Hier zijn al meer mensen tegenaan gelopen. De v10a versie die dit kan is 493. Anderen die hier tegenaan liepen moesten alles resetten en overnieuw beginnen om het te laten werken.

Dus v10a reset middels reset gaatje aan achterzijde totdat deze een klik geeft. Dan de superwifi,s per stuk resetten via resetgaatje. Als v10a weer terug is de superwifi,s opnieuw installeren en daarna zou het moeten werken draadloos met de v10a.


Hier zijn al meer mensen tegenaan gelopen. De v10a versie die dit kan is 493. Anderen die hier tegenaan liepen moesten alles resetten en overnieuw beginnen om het te laten werken.

Dus v10a reset middels reset gaatje aan achterzijde totdat deze een klik geeft. Dan de superwifi,s per stuk resetten via resetgaatje. Als v10a weer terug is de superwifi,s opnieuw installeren en daarna zou het moeten werken draadloos met de v10a.

Zoals gemeld: de experiabox heeft al build 493 qua firmware. Dus ik snap even niet waarom ik alles zou moeten resetten. En de wifi punten zitten op firmware 1.00.11v1


Hier zijn al meer mensen tegenaan gelopen. De v10a versie die dit kan is 493. Anderen die hier tegenaan liepen moesten alles resetten en overnieuw beginnen om het te laten werken.

Dus v10a reset middels reset gaatje aan achterzijde totdat deze een klik geeft. Dan de superwifi,s per stuk resetten via resetgaatje. Als v10a weer terug is de superwifi,s opnieuw installeren en daarna zou het moeten werken draadloos met de v10a.

Zoals gemeld: de experiabox heeft al build 493 qua firmware. Dus ik snap even niet waarom ik alles zou moeten resetten. En de wifi punten zitten op firmware 1.00.11v1

Ha @gerpol, dit houdt in dat ze inderdaad allemaal de laatste versie hebben. Niettemin kan je proberen om alles te resetten en opnieuw te koppelen. Je kunt proberen om ze dichter op elkaar te zetten. Is dat mogelijk, dat ze nu te ver uit elkaar staan? Ik adviseer je om ons topic over de SuperWifi punten even door te nemen. Daar staan ook tips en trucs in die wellicht kunnen helpen. 


Hier zijn al meer mensen tegenaan gelopen. De v10a versie die dit kan is 493. Anderen die hier tegenaan liepen moesten alles resetten en overnieuw beginnen om het te laten werken.

Dus v10a reset middels reset gaatje aan achterzijde totdat deze een klik geeft. Dan de superwifi,s per stuk resetten via resetgaatje. Als v10a weer terug is de superwifi,s opnieuw installeren en daarna zou het moeten werken draadloos met de v10a.

Dank BruisTablet:  i.v.m. afspraken niet eerder gelegenheid om dit uit te voeren.  Het resetten van de v10A deed het hem. (wel even admin-wachtwoord weer terugzetten).  Daarna de SuperWifi punten aangezet (bedraad), even wachten, en daarna draad eraf.  Wifi blijft draaien, netjes op 5 Ghz beide.  Resetten van die superwifipunten bleek niet nodig.