Skip to main content

Waar kan ik achterhalen wat voor glasvezeltype ik heb?

Heb ik een XGS-PON- AON of GPON glasvezelverbinding.

Beste ​@PWS plaats eens een foto van de glasvezelkst, dan weten we het.

Waar kan ik achterhalen wat voor glasvezeltype ik heb?

Bij eigen ONT aanmelden kan je gelijk zien, welke type jouw glasvezelaansluiting heeft.

GPON: wordt niet meer geleverd of gebruikt, enkel oude abonnementen hebben dit en bij elke wijziging (zelfs een nieuwe tv ontvanger) word dit gewijzigd.

AON: Kan maar tot maximaal 1Gb

XGSPON: Kan tot 4 Gb

Oftewel: kijk in de shop naar internet aanvragen op uw adres, kan dit tot maximaal 1gb is dit AON, kan dit tot 4Gb, dan heb je xgspon

Beste …..

Hierbij een afbeelding.

Ik wil over naar een Fritxbox dit ik ipv de experia v 10. Dus niet dat ik de Fitzbox achter de Experia moet plaatsen.

Vriendelijke groet,

PWS

Beste ​@PWS zo te zien is dat een AON-aansluiting, daar kan een eigen router op, zie onderstaande link(s) voor meer info:

https://community.kpn.com/kennisbank-thuisnetwerk-133

Ik wil over naar een Fritxbox dit ik ipv de experia v 10.

Dat kan gewoon. Welke type glasvezel aansluiting je hebt is daarbij niet relevant.

De kabel die nu in de WAN poort van de Experiabox zit haal je er uit en steek je in de Fritxbox. In de webinterface van de Fritxbox geeft je aan dat KPN je provider is. Klaar.

Hallo ​@PWS, allereerst welkom hier op de KPN Community. Zoals je ziet denkt onze community goed met je mee. Mocht je nog meer vragen hebben of mochten er zaken onduidelijk zijn? Stel gerust jouw vragen. 

Beste Jeroen,

Ja, dat is fijn en ook dat er snel een antwoord is.

Nu heb ik nog een vraag. Is er ook een overzicht waar je kunt zien wanneer jouw plaats of regio wordt omgezet van AON naar XGSPON ?

Vriendelijke groet,

PWS

Helaas moet je ik dan wat betreft teleurstellen ​@PWS. Zo'n overzicht is er niet voor klanten om in te zien. 

Is er ook een overzicht waar je kunt zien wanneer jouw plaats of regio wordt omgezet van AON naar XGSPON ?

Nee. Als jij de Fritzbox gewoon aansluit met de UTP kabel, dan doet het er ook niet toe. KPN vervangt dan het glasvezelkastje. De rest blijft gewoon werken. Je merkt er niets van.

Beste lezer,

Een laatste vraag. Maakt het dan niet uit welke Fritxbox ik koop? Ik wil graag zelf een laatste nieuwe aanschaffen voor WIFI 7 nl de 4690 Wifi router ben ik voorlopig even klaar,  ipv de experia 10 box

Beste lezer,

Een laatste vraag. Maakt het dan niet uit welke Fritxbox ik koop? Ik wil graag zelf een laatste nieuwe aanschaffen voor WIFI 7 nl de 4690 Wifi router ben ik voorlopig even klaar,  ipv de experia 10 box

Dat maakt niet uit als de Fritz!box via de WAN wordt aangesloten, u kunt deze gerust aanschaffen!

Maakt het dan niet uit welke Fritxbox ik koop? Ik wil graag zelf een laatste nieuwe aanschaffen voor WIFI 7 nl de 4690 Wifi router ben ik voorlopig even klaar

De 4690 werkt gewoon. Aansluiten via de blauwe WAN poort.

Reageer