Skip to main content

Ik ga vrijdag over van Ziggo naar KPN. De glasvezelaansluiting zit "in de muur" ingebouwd, er is een voorzetwand geplaatst nadat de glasvezel is geplaatst. Ik heb een luikje gemaakt in de voorzetwand zodat ik er nog wel bij kan, hoewel het best een gedoe is.... 

Ik heb wel een utp-verbinding naar de plek in de kelder waar router staat, een Fritz 4060. Wifi dekking en bedraad netwerk weken prima.

Mijn vragen: 

De xgs-pon van Genesis geeft een rood licht bij alarm. Is dat omdat ik nog niet ben aangesloten op KPN, of moet ik mij zorgen maken?

En: moeten jullie vaak de xgs-pon resetten, of heb het eigenlijk nooit omkijken naar? Zo ja: kan ik deze aansluiten met verlengkabel?

Hallo @Vurpurrlalla dat rode lampje betekent dat er geen verbinding met de centrale is,

De xgs pon verstoppen is niet verstandig, moet vrij kunnen ademen, kan anders defect raken door oververhitting,

Bij storingen moet je hem soms m8nimaal 2 minuten van de stroom kunnen halen, hetgeen een reset is,

 

 


De xgs-pon kan denk ik wel genoeg ademen, maar ik zal de temperatuur monitoren. Als hij echter regelmatig moet worden gereset, dan moet ik het aansluitpunt laten verplaatsen. Er staat een lange bank voor die niet makkelijk uit elkaar te halen is. 

Iemand een idee of ik het aansluitpunt zelf kan verplaatsen? 


Iemand een idee of ik het aansluitpunt zelf kan verplaatsen? 

Hallo @Vurpurrlalla dat kan en mag je niet zelf doen, dat kun je regelen via 

https://www.mijnaansluiting.nl/home