Skip to main content

Hallo,

 

Op moment is na lange tijd dan eindelijk de glasvezel kabel naar binnen getrokken en is er een aansluiting gemaakt in de meterkast.

 

Volgens de brief die we aan huis hebben gehad, zou de monteur die hiervoor kwam, alles werkend achterlaten zo ook dus alles regelen. 

 

Nu hebben we alleen een klein wit kastje waarop de glasvezel aangesloten zit, hier zit verder geen aansluiting op voor een WAN-kabel. Dit is ook het enige wat de monteur heeft gedaan. 

 

Op een eerder moment zou er een werkvoorbereider komen, die het aansluitpunt nader zou bepalen in overleg met ons, op de gewenste plek. Deze persoon is echter nooit geweest. Onze oude aansluiting komt op een ander punt binnen en van hieruit is ook ons bestaande netwerk aangelegd. Hiervoor zijn diverse kabels getrokken door het huis heen. Zo heb ik onder andere een switch ertussen zitten, die het netwerk verder verspreid voor bekabeld internet door het hele huis middels het gebruik van routers. Hiervoor is gekozen omdat wifi versterkers en andere middelen dmv het gebruik van het stroomnet niet helpen de verbinding te verbeteren op de boven verdiepingen. Hier willen wij ook niet van af gaan wijken. 

 

Nu hebben wij de monteur gevraagd waarom de rest niet wordt aangesloten. Wij zitten dus nog steeds op het DSL netwerk aangesloten. Voor de aansluiting naar het modem en alles werkend te maken, zou een andere monteur langskomen en meer kon hij ons niet vertellen. Echter zijn we nu een aantal weken verder en is er nog geen monteur geweest. 

 

Vorige week heb ik hierover gebeld met KPN. Het bleek dat we zelf moesten aangeven over te willen gaan op glasvezel omdat dit verzoek niet aangemaakt was. Terwijl dit middels de diverse mailtjes van afkomstig van KPN al gedaan was. Dit is nu aangepast en wij zouden gebeld worden door de KPN Netwerk afdeling voor een afspraak met een monteur. 

 

Echter werd mij geadviseerd zelf te bellen met deze afdeling en niet te wachten om een lange wachttijd te voorkomen. Nu hebben wij meermaals gebeld met deze afdeling binnen genoemde werktijden maar wanneer je na 5 kwartier in de wacht, nog niemand aan de lijn hebt gehad en je uiteindelijk een bandje krijgt waarop gevraagd wordt je gegevens in te spreken nadat je de eerst wachtende was en je dit doorloopt en je niet wordt teruggebeld vindt ik dit uiterst slecht!

 

Ook hebben we al meegemaakt dat de verbinding zomaar ineens wordt verbroken zonder reden. Deze afdeling lijkt dus onbereikbaar. 

 

Ook heeft de KPN helpdesk medewerker ons gezegd dat we moesten aangeven hoe het staat met de huidige aansluiting en dat dit niet overlegd is met ons en dat KPN dit zou kunnen oplossen door de kabel te verleggen naar ons huidige aansluitpunt omdat de meterkast voor ons geen optie is. 

 

Wellicht zit hier iemand die ons kan helpen hierbij. En ons in de juiste baan kan leiden om zo snel mogelijk contact te krijgen met de juiste afdeling. Ons lukt het namelijk niet en de helpdesk kan ons niet verder helpen. Die maken een terugbelverzoek aan, alleen wordt je niet teruggebeld. 

 

Ons nieuwe abonnement gaat in op 1december, en wij zouden binnen een week een telefoontje terug krijgen, we zijn nu bijna 2weken verder en we weten nog helemaal niets. We hebben wel de rode WAN kabel thuisgestuurd gekregen. Maar niet het nieuwe modem die nodig zou zijn voor glasvezel op 1gbit snelheid. 

Dit nodigt niet uit om te lezen, graag een korte en bondige versie met alleen de aanduiding wat je probleem momenteel is, geen verbinding, geen internet, geen tv of anderszins.

bij www.kpnnerwerk.nl kun je de status zien van je glasvezelaansluiting.

Als daar staat dat de lijn is opgeleverd en je een provider kunt kiezen, kun je je bij KPN de provider, waar dit forum bij hoort, melden om te vragen om migratie van koper naar glas.

Nog geen oplevering bij KPNNetwerk, nog even geduld hebben, planningen kunnen lang uitlopen.

 


Het boeit me niet of het uitnodigend is. Je bent er om te helpen of niet. Dit is het probleem, inclusief wat er aan vooraf gegaan is. Voorzien van elke informatie die meestal wordt gevraagd door iemand die hierop antwoord. 

 

Mbt de link die je stuurt, onze verbinding is opgeleverd wat je ook al kon terugvinden in het verhaal. Het abonnement is aangevraagd en gaat in op 1december. 

Er zou binnen korte tijd contact opgenomen worden met ons, dit is niet gebeurd. Zo is ook de afdeling die dit zou doen, niet bereikbaar voor ons. 


ik heb inderdaad een zwarte kabel uit dat witte kastje lopend naar een zwart kaste waar dan weer ethernet op aangesloten kan worden. ik kan me niet herinneren of daar 2 maal een monteur voorlangsgekomen is.

Maar het bevreemdt mij want KPN staat er op een groen indruk te willen maken met hun statement: We willen in 2025 100% herbruikbare materialen gebruiken.  Nu moer er 2 maal een monteur komen behalve dat er dan 2 maal 4 kg Co2 uitstoot ipv 1 maal aan te pas komt, kost het kpn klauwen vol met geld een extra monteur te sturen, 135 euro voorrijkosten en 1 uur installatie van 100 euro ?

 


Het boeit me niet of het uitnodigend is. Je bent er om te helpen of niet.

Dat is Jan niet. Jan is ook maar gewoon klant. Net als u en ik. En Jan heeft gelijk, ik ben halverwege ook zowat in slaap gevallen.


Het zou de boel overzichtelijk houden als er alleen geantwoord wordt met relevante informatie en dingen waar we werkelijk iets aan hebben. 


ik vind het uitermate relevant dat mijn provider efficient werkt en zo geld overhoud voor extra service en kwaliteit en niet failliet gaat of overgenomen wordt , de inlijving van xs4allv door kpn heeft mij duizenden euros en uren werk gekost inmiddels.


ik vind het uitermate relevant dat mijn provider efficient werkt en zo geld overhoud voor extra service en kwaliteit en niet failliet gaat of overgenomen wordt , de inlijving van xs4allv door kpn heeft mij duizenden euros en uren werk gekost inmiddels.

Dan ben je een zakelijke klant waarschijnlijk.


Het boeit me niet of het uitnodigend is. Je bent er om te helpen of niet.

Eens! 

 

Dit nodigt niet uit om te lezen, graag een korte en bondige versie met alleen de aanduiding wat je probleem momenteel is, geen verbinding, geen internet, geen tv of anderszins.

Ja, kort en bondig waarna wij veel vragen  moeten stellen om tot het complete verhaal te komen.. nee dat is efficiënt 🤦🏻

 

 

Ok dus de witte FTU is geplaatst en afgemeld bij KPNnetwerk begrijp ik?

De rest is voor KPN de provider, wij dus. Maar tegenwoordig worden er heel veel doe het zelf pakketten gestuurd. Naast je evt nieuwe modem e.d. zit dan ook de zwarte NT of ONT in de doos die je zelf over de witte FTU schuift. Daarmee maak je de glasvezelverbinding werkend. Wellicht is dat de bedoeling en is er daarom geen monteur gepland? Je zit nog wel met de positie van de glasvezel. Lijkt me dan dat er een utp kabel van daar naar het koperpunt moet om de rest van het huis te voeden.

Begrijp ik dat je nu op KPN koper zit? In dat geval betreft het een CUF order en zou een monteur gratis moeten zijn.