Skip to main content

Goede dag, 

Sinds enkele dagen werkt onze babyfooncamera niet meer. Hij geeft aan dat we op 5 ghz wifi zitten maar de camera werkt alleen op 2.4 ghz. Tot c.a. een week geleden werkte alles nog maar nu krijgen we geen verbinding meer. Hoe zorg ik ervoor dat dit weer werkt? We hebben een experia box v10a.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hoi @Bjorn_Iris ,

Helaas kan de bij de V10A 2.4GHZ en 5GHZ niet meer splitsen.

Kan je die babyfooncamera misschien met een kabel aansluiten?Je kan hem ook eens op zolder verbinden,Daar reikt vaak de 5GHZ niet meer en moet hij wel met 2.4GHZ verbinden,Daarna kan je hem waarschijnlijk weer op de gewenste plek neerzetten.


Welkom op het forum @Bjorn_Iris, de 5 GHz 2n 2.4 GHz netwerken kunnen geen verschillende namen meer hebben inderdaad. Je kunt het proberen op de manier die Martijn voorstelt, het 5 GHz netwerk is sterker over een korte afstand, het 2.4 GHz netwerk heeft een groter bereik. Als je buiten dat bereik bent zou je met het 2.4 GHz netwerk moeten kunnen verbinden. 

Bij de KPN Box 12 is er de optie om een extra Wifi netwerk aan te maken, dat is iets wat we in de toekomst ook voor de V10a willen hebben. Als dat uitkomt zullen we daar een bericht over plaatsen: Experia Box V10A Update: Mesh h5.00.52_build493-owl].


Hallo,

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan als hierboven beschreven. Helaas is mij apparaat niet met een kabel aan te sluiten. Vandaag 20 min. Aan de lijn gehangen met een service medewerker maar die kon helaas ook niet helpen. Ik zie dat er 11 maanden geleden gesproken werd over een update van de V10A waardoor er weer gesplitst kon worden in 2.4 en 5, maar hier is nog niks over bekend lijkt… wordt het niet eens tijd voor die update?

 

groetjes


Welkom op het forum @Birtiewirtie. Op het moment dat de update gereed is, zullen we die uitbrengen. Tot die tijd is het ook voor ons afwachten. We willen een goed werkende update, we willen niet dat er iets anders door wordt veroorzaakt. En dat wil jij natuurlijk ook niet, daarom wordt het goed getest voor de update beschikbaar wordt. 

In het topic wat ik in mijn vorige bericht noemde zal de update worden aangekondigd als die gereed is.


Hier ook, wil de airconditioning via de wifi laten lopen, maar dit lukt niiet met een 5g verbinding op de experia 10a!

Kan de airconditioning niet verbinden via de app, maar heb dit wel nodig om de airco te bedienen met de app.

Waarom alles veranderen als het goed werkt??

Je moet de mogelijkheid hebben om  te kiezen tussen 2.4 of 5g.

Want alles werkt nog lang niet met 5 g!


Voor veel appartuur is het niet kunnen scheiden van de banden geen probleem.  Bij sommige appartuur dus wel. Bij de v10a is het inderdaad nog niet mogelijk.  Er komt een update. Tot die tijd zou je een simpel wifi punt kunnen gebruiken.  Misschien heb je die nog in huis.  


Is er al iets bekend over een update? Ook wij lopen tegen dit probleem aan met onze v10a. Voor een kapitaal aan SONOS apparatuur maar kunnen er nu helemaal niets mee!! 

Graag zou ik ook wat extra uitleg willen over een "simpel wifi punt gebruiken. Misschien heb je die nog in huis." Hoe doe ik dat? Wij hebben twee KPN super wifipunten in huis maar deze gaan via de v10a (master)  dus die zie ik niet terug in de netwerken als als los wifi punt. Graag iets meer uitleg hier over hoe ik het anders op zou kunnen lossen. Alvast bedankt!   

 


De update om een 'Extra Wifi’ netwerk op 2.4GHz te gebruiken is er al een tijdje @deVet, je kunt hier lezen hoe je dat aanzet: Extra Wifi instellen als je gebruik maakt van een Experia Box V10a.

Wat je bedoelt met je tweede vraag is me niet helemaal duidelijk, hoe bedoel je het precies als los wifi punt? De SuperWifi's werken samen met de Experia Box, zie hier voor meer informatie: KPN SuperWifi: installatie en gebruik.


De update om een 'Extra Wifi’ netwerk op 2.4GHz te gebruiken is er al een tijdje @deVet, je kunt hier lezen hoe je dat aanzet: Extra Wifi instellen als je gebruik maakt van een Experia Box V10a.

Wat je bedoelt met je tweede vraag is me niet helemaal duidelijk, hoe bedoel je het precies als los wifi punt? De SuperWifi's werken samen met de Experia Box, zie hier voor meer informatie: KPN SuperWifi: installatie en gebruik.

Ik refereerde naar het antwoord van Joep1965. Ik dacht dat hij daarmee fysieke wifipunten bedoelde toen hij in zijn opmerking zei: "Tot die tijd zou je een simpel wifi punt kunnen gebruiken.  Misschien heb je die nog in huis." Ik dacht dus dat hij die Superwifi's van jullie bedoelde. Die heb ik ook maar zag die niet in mijn netwerk. Na het lezen van jouw antwoord bedacht ik mij dat dit inderdaad niet kan  inderdaad om de reden die jij benoemd. Maar dat wat Joep1965 dan eigenlijk dan wel bedoeld is mij nog steeds niet duidelijk: Een fysiek wifipunt of een wifi punt zoals jij benoemd in je eerste opmerking: extra wifi netwerk via je bestaande router zoals in ons geval de V10a.

Wat je betreft dus je eerste opmerking: Ik heb via onze V10a een extra wifi netwerk opgezet zoals aangegeven in de link die jij mij gaf. Maar ook dat werkt niet helaas. Ik krijg onze Sonos maar niet "aan de praat" en baal hier dan ook echt van. We hebben door heel ons huis heen, in diverse kamers, voor een kapitaal aan Sonos boxen staan en ook een soundbar maar kunnen er nu helemaal niets meer mee. 

 


Dag @deVet ik bedoelde toen een extra wifipunt te plaatsen waar je de 2.4ghz band en de 5ghz band wel kan splitsen.  Sinds de komst van het extra wifi netwerk is dat niet meer van toepassing.  Zover ik weet kan je voor Sonos het beste de 2.4ghz band gebruiken van het extra wifi netwerk.  Wil je met je mobiel Sonos appartuur gebruiken dan moet je telefoon natuurlijk van hetzelfde netwerk gebruik maken.


Dag @deVet ik bedoelde toen een extra wifipunt te plaatsen waar je de 2.4ghz band en de 5ghz band wel kan splitsen.  Sinds de komst van het extra wifi netwerk is dat niet meer van toepassing.  Zover ik weet kan je voor Sonos het beste de 2.4ghz band gebruiken van het extra wifi netwerk.  Wil je met je mobiel Sonos appartuur gebruiken dan moet je telefoon natuurlijk van hetzelfde netwerk gebruik maken.

Duidelijk wat betreft jouw eerste opmerking. Wat betreft dat extra wifi netwerk: helaas krijgt/kreeg de Sonos ook nu geen verbinding met mijn extra gemaakt wifi netwerk nadat ik mijn (in dit geval) iPad ook op dat extra gemaakt wifi netwerk heb/had gezet. 


Heb je de SuperWiFi's gereset?