Skip to main content

Beste KPN, 

 

De link naar WLAN Radio heb ik niet in mijn ExperiaBox10A als keuze staan. Wellicht is de software inmiddels aangepast, maar hoe zet ik de wifi nu uit?

 

Zie bericht Januari 2019:

“Om het in het geheel uit te schakelen klik je daarna, achter WLAN Radio, op ON achter 2,4GHz en 5GHz. Je krijgt dan een nieuw scherm, en bij beide zet je de bovenste dan op NO (Enable Radio).”

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Hoi @Prins Putten, welkom bij ons op het forum! Als je in jouw Experia Box bent ingelogd, wat zie je dan wel staan? Als het goed is staat er aan de linkerkant een optie WLAN, daar komt de WLAN Radio optie vervolgens in beeld. Als je iets anders ziet ben ik benieuwd wat het precies is.


Hoi Jasper, 

Bedankt voor de snelle reactie. Hieronder een screenshot van wat ik zie bij WLAN:

 


Hoi @Prins Putten 

 

Dat scherm ziet er i.d.d. anders uit dan wat je in eerdere topics kan vinden.

Via de webinterface is het blijkbaar niet meer uit te zetten, zie dit topic bij de veelgestelde vragen: https://forum.kpn.com/internet-9/experia-box-v10a-update-mesh-5-00-52-build493-owl-544094

 

Maar je kan WiFi nog wel via de knop op de zijkant uitzetten:

Die knop moet je dan 15 seconden indrukken om WiFi uit te zetten.

 

Post aangevuld met dank aan @Bart_2020

 


Hallo @Prins Putten ,

De firmware is gewijzigd van de Experia Box v10A.

In het centrale topic staat voor de Experia Box v10A:

Druk hiervoor de WPS knop 15 seconden in. De wifi zal dan helemaal uitgaan. In een latere update zal hiervoor ook weer een knop in de interface terugkomen.

Groet Bart


Het staat daar niet meer zo te zien inderdaad @Prins Putten, lukt het dan op de manier die Bart en GeSp hierboven beschrijven om de Wifi uit te schakelen?


Mocht iemand hier nu nog wat aan hebben: een workaround die ik zelf gebruik omdat na reboot de WiFi vaak weer op kwam en ik graag mijn eigen AP gebruik: de WLAN scheduler activeren en 24/7 op inactief zetten.