Skip to main content

KPN is weer eens lekker bezig. 

Ik krijg emails dat mijn router moet updaten en dat dit niet lukt. In de mail staat dat ik mijn router 10 seconden uit moet zetten en dat het dan magisch goed komt. helaas is mijn router meermaals uit geweest en is de laatste mail van enkele dagen nadat mijn router is uitgeweest. 

Mijn router stond in bridge mode (nodig voor de rest van mijn netwerk) dus dit zou het probleem geweest kunnen zijn. Heb de modem dus een harde reset gegeven (reset knop indrukken tot hij opnieuw opstart). 

Nu is het probleem “Hoe zie ik of hij nu wel geupdate heeft?”

Heb de helpdesk gebeld en die kunnen deze informatie niet geven. Ik vind dit redelijk belachelijk aangezien ze volgens mij gewoon een lijst moeten hebben met welk versie nummer er op welke hardware zou moeten staan. KPN is degene die deze updates uitvoert en zal dus ook moeten kunnen vertellen welke versie ze er opzetten. 

Wat is het versie nummer van de software die er nu op de Experia box V8 gezet word door KPN?

er zijn 3 verschillende versie nummers die onder de informatie sectie van de Experia box staan:

Runtime Code Version: 02.00.142W4 (24.06.2020-13:30:59)

Boot Code Version: v3.00.06c

VDSL Modem Code Version: 5.7.5.6.1.7

 

Hallo @Eric.p.smit 

 

Volgens dit bericht is dat de juiste versie voor een Telfort modem die naar KPN is omgezet.


Dat zou mooi zijn. 

 

het enige probleem is dat ik eigenlijk pas genoegen neem met een officieel antwoord van KPN. En een forum poost geloof ik daar niet in.

 

Ik vind het vooral belachelijk dat deze informatie niet beschikbaar gesteld wordt. En vooral dat de helpdesk geen idee heeft van hoe dit bekeken kan worden.

 

 

 


Dat antwoord is van @Erwin_  en dat is een KPN moderator, als dat al niet officieel genoeg is.


Een forum is in mijn ogen nooit een officieel kanaal

Ik vind het een zwakte bod van kpn dat ze doen alsof dit forum een oplossing is. het is alleen en manier voor ze om mensen nog makkelijker van het kastje naar de muur te sturen.

van alle apparatuur die ik heb behalve de kpn router kan ik op de officieële websites vinden wat de laatste software is die er op zou moeten draaien. En vooral voor apparatuur die je zelf niet kan updaten is het belangrijk dat ze open en duidelijk zijn over wat het doet. 

 

 


Hoi @Eric.p.smit, welkom bij ons op het forum. Dit is een officieel kanaal van ons, een plek waar je veel informatie kan vinden. Zowel van ons moderators als van medeklanten zoals Ge Sp. Wat hij aangeeft klopt helemaal, de firmwareversie (staat bij runtime) die je noemt is de versie die de V8 krijgt nadat de technische migratie van Telfort naar KPN is afgerond. Weet je hoe lang die versie er op staat? Het kan bijvoorbeeld zijn dat de mail-herinneringen gestuurd zijn nadat de installatie van de update gereed was.


Ik vind het erg vreemd dat het nu lijkt alsof ik het antwoord van GeSp als beste antwoord heb aangemeld. Ik ben het hier namelijk niet mee eens. En zolang ik niet aangeef dat iets een antwoord is op mijn vraag mag dat er niet komen te staan. 

En of KPN zegt dat een forum voor hun een officieel kanaal is of niet doet er niet toe. Ik vind dit namelijk erg amateuristisch overkomen. Een forum is bedoelt voor discussie en de software versie die door KPN op mijn router gezet word is geen discussie punt. aangezien ik daar geen invloed op kan hebben. 

Van mij mag je discussiëren met je klanten wat en hoe je wilt. maar technische support voor een product dat je levert moet ten alle tijden opgelost kunnen worden door de helpdesk. 

Daarnaast vind ik het erg tekenend dat er geen dislike knoppen onder de posts staan. Dit geeft voor mij aan dat KPN niets doet met enig kritiek dat ze krijgen. 

 


Het antwoord van Ge Sp, het versienummer wat op jouw Experia Box staat is de versie die je na de update hebt. We stellen je een aantal vragen om met je mee te denken, maar daar geef je geen antwoorden op. Daardoor is het voor ons ook moeilijk om je te helpen. Als je het forum geen prettig kanaal vindt kan je ons ook bellen (0800-0402) of een chat starten


Beste Jasper,

 

Ik denk dat je hier de misvatting hebt dat de klantenserves of de chat ook een antwoord geven. Dit is namelijk niet het geval. En dat is dan ook het grootste probleem dat ik met jullie serves heb. 

 

Ik heb tot 2 maal toe bijna een half uur met de klantenserves aan de lijn gehangen zonder resultaat. En de chat denk dat het door verwijzen naar een pagina op jullie website die over het voor het eerst aansluiten van een router een antwoord gegeven heeft en geeft daarna geen extra info meer. 

 

Dit heeft niets te maken met de enige vraag die je gesteld hebt. Om daar een antwoord op te geven: Ik heb geen idee wanneer deze versie er opgezet is dit is ook geen informatie die de router geeft, mocht dit ergens uit te lezen zijn dan hoor ik dit graag. 
 

Eric

 


@Eric.p.smit 

Hallo,

Kun je bevestigen dat bij de ExperiaBox v8 -na de actuele update die momenteel rondwaart- en die bij jou doorgevoerd blijkt (of snap ik iets niet?) de bridge-functie nog steeds mogelijk is (dus een eigen router gebruikt kan worden - zoals jij schreef tot dusver gedaan te hebben)??

Ik zit met dezelfde vraag, ook in het forum gelanceerd, waar geen duidelijke uitspraak op komt.

Dank voor je reactie,

dusttodust


Een pagina over het aansluiten van een router is daarvoor niet handig inderdaad, dat ben ik met je eens @Eric.p.smit. Heb je sinds die ene herinnering meer herinneringen gekregen? Je hebt de juiste firmware dus op de V8 staan en dat is in het systeem voor mij ook volledig afgerond. Eventuele herinneringen worden verstuurd als dat niet afgerond is, ik verwacht geen nieuwe herinneringen daardoor.