Skip to main content

Hallo,

KPN-netwerk heeft deze week bij ons in ons appartement het glasvezelpunt aangelegd. De kabel is bij ons via een kozijn naar binnen geboord maar dat kon blijkbaar niet anders. Nu hebben we in de woonkamer op een mooie vers gestucte muur het glasvezelaansluitpunt zitten. Het kastje zit behoorlijk in het zicht en ik vraag me af hoe een NT kastje er uit ziet, zitten daar lampjes op, welke kleur heeft dat kastje, moet er stroom op? Ik vind op internet allerlei versies maar zie vooral afbeeldingen van aansluitingen in meterkasten. Kan het NT-kastje niet anders, met bijvoorbeeld een kabel ergens anders geplaatst worden?

Vriendelijke groet,

Joris

Hallo @Joris of wat anders , als er nu een wit kastje zit, wordt er een zwart kastje overheen geschoven, heeft lampjes, minimaal 2 en het kastje heeft stroom nodig.

Verplaatsen kan misschien wel,  maar is dan voor eigen rekening en kan veel geld kosten.


Hoi Jan,

Bedankt voor je antwoord, verplaatsen is ook geen optie. Dan wordt het camoufleren denk ik. Cosmetisch is zo'n kastje met knipperende lampjes niet echt mooi en prettig in de woonkamer.

Vr gr

Joris

 


Een beetje tape op de lampjes doet al wonderen.

Maar het verbaast mij dat er in het kozijn geboord is. Wat vindt de flateigenaar ervan?


Ja, stukje ducktape moet lukken en een stopcontact zit in de buurt dus dat komt goed. KPN-netwerk heeft een paar maanden geleden een stelletje lompe, luie amateurs op ons afgestuurd en die boorden de kabel bij mijn buren dwars door het kozijn 30cm boven de vensterbank, daarop heb ik deze lomperds niet binnen gelaten. Afgelopen week kwamen er 2 monteurs die wel wisten hoe het hoort. Maar in overleg met de VVE is besloten om zo laag mogelijk door de pui (die eigenlijk een heel kozijn is) te boren en nu komt de kabel net boven de plint binnen. Foto is van bij mijn buurvrouw, echt schandalig, maar goed dat mens is 88 en vind het wel best.

 

 


Jeemig, wat een absurde manier. Wat vindt de flateigenaar/VVE ervan? Dit is typisch een staaltje Teun de Beun creativiteit. 


Waarom zijn er twee kabels door het kozijn getrokken? Of hoort die groene er niet bij?


Tsja, de VVE was daar niet blij mee. Als het kozijn vervangen moet worden heb je best een probleem denk ik.

De groene kabel is van Ziggo, die zat ook al zo dus hebben die beunhazen hem er gewoon naast geboord. Bij mij zit die groene kabel gewoon nog buiten, nooit naar binnen laten brengen.


Zo te zien heeft de kabelboer in het verleden net zo gewerkt, zo te zien aan de groene kabel die binnenkomt @Joris of wat anders 


Hoi @Joris of wat anders .  Bij het zien van die foto was ik toch wel een beetje verbaasd.  Aan de andere kant ben ik er niet bij geweest en kan ik onmogelijk beoordelen wat de situatie daar is. 

De fysieke aanleg van glasvezel is in handen van KPNNetwerk.  Zij horen dit in overleg met de eigenaar te doen en als je het idee hebt dat deze geen goed werk hebben afgeleverd kun je het beste daar contact zoeken.  

Dit forum is van de provider.  Wij komen pas in beeld als de verbinding is afgemonteerd en doorgemeten. Als jij glasvezeldiensten van ons wil gebruiken krijg je inderdaad een zwart kastje die je over de NT kunt schuiven.  Daar branden lampjes op en het heeft stroom nodig.  Ook zal het modem hier op aangesloten moeten worden met een netwerkkabel.  De vuistregel is dat dat een vrij korte kabel is maar in de praktijk is het geen probleem als je hier een langere (degelijke) ethernetkabel voor gebruikt, zodat je het modem op een plek naar keuze kunt zetten. 

Huur jij de woning of heb je gekocht?  


Hoi Erwin,

De foto is van de situatie bij mijn buurvrouw. Bij mij is het netjes aangelegd en afgewerkt. Het zou handig zijn als KPN-Netwerk zijn naam zou veranderen, dat zou een hoop verwarring voorkomen ;-)

Mijn appartement is eigendom. Maar mijn vraag is beantwoord en ik ga me vandaag of morgen een glasvezelabbo laten aanmeten.


Het zou handig zijn als KPN-Netwerk zijn naam zou veranderen
 

Hiervoor heette het Reggefiber.  En ik deel je mening.  Ondanks dat het natuurlijk wel van ‘ons’ is, zorgt dit voor veel verwarring.Â