Skip to main content

Hallo, 

Ik woon in Hilversum, en heb nu internet+tv via ziggo (via de kabel). 

Er kwam vandeweek een kpn-medewerker aan de deur. Die gaf aan dat ik echt over moet 
stappen, omdat straks het kopernetwerk eruit gaat. Maar ik vroeg me af hoe dat zit. 

Want dan neem ik aan dat ik ook een alternatief via Ziggo kan krijgen toch? 

Ik vind het wel lastig om te bepalen nu, of het slim is om nu al over te stappen 
naar KPN, of te wachten tot Ziggo met een goed alternatief komt.

grts Marc

kpn kan volgens mij niks zeggen over het netwerk van ziggo. Dat kpn het kopernetwerk gaat afbouwen is bekend.

Los van de spraakverwarring zou ik nooit een deal afsluiten aan de deur, zelf onderzoek doen en bepalen via de beide websites wat de beste oplossing is voor je en wanneer. De mannetjes/vrouwtjes aan de deur zijn vaak niet eens kpn medewerkers maar gewoon verkopers die kpn diensten verkopen.


Ik ben het met @emielstroeve  eens @Marc-Th_85 
Maar aan de andere kant, als er glasvezel beschikbaar is dan zou ik persoonlijk met een noodgang een glasabonnement nemen.

Temeer daar het niks duurder is dan een koper abonnement, het geeft alleen maar voordelen hogere snelheid zowel up als down.
Dus doen, maar niet via een verkoper aan de deur.

Kijk op KPN.com wat de mogelijkheden zijn voor je na het invullen van je postcode.

Of bel met het gratis nummer van KPN 0800 0402

Bereikbaar op: ma-vr tussen 08:00 - 18:00, za. 08:00 - 17:00.

Zon- en feestdagen gesloten


Dus doen, maar niet via een verkoper aan de deur.

 

Terwijl de verkoper aan de deur vaak als enige wat extra korting kan aanbieden in nieuwenglasgebieden. Maar ik ben het volkomen eens met beide hierboven. Ziggo is ziggo en of het koper aan of uit gaat hebben hun een eigen netwerk en daar niks mee te maken.


De opties zijn volgens mij:

  • Zolang er geen glas is blijft koper aan.
  • Komt er glas, laat dan in elk geval de aansluiting (gratis) aanleggen zodat je over kan.
  • Ligt er al glas, maar heb je de aansluiting niet laten leggen … dan hoop ik dat je alsnog gratis de glasaansluiting kan verkrijgen door te zeggen dat het in KPN zijn eigen voordeel is en jij er niet op zit te wachten.

Ziggo staat hier los van, hun kopercoax blijft voorlopig wel aan.


thanks! ja vond het zelf ook wat overdreven om nu ineens hals overkop over te gaan stappen. Kan beter nog even goed de opties vergelijken