Skip to main content

Sinds enige weken heeft mijn woning een aansluiting voor glasvezel van KPN Netwerk. De enige aanbieder van diensten op dit netwerk is tot dusver KPN (te zien via hun glasvezelcheck). Op enig noment zullen ook andere aanbieders beschikbaar komen. Hoelang duurt dat? Via de glasvezelcheck zie ik bijvoorbeeld TMobile nog niet beschikbaar is op mijn adres.

Het enige wat ik daar over kan zeggen is, hou de andere providers (waaronder diegene waar u graag een abonnement zou willen hebben) in de gaten of en wanneer ze op uw adres glasvezel kunnen aanbieden. Veel simpeler is/ word het niet vrees ik. 


Hallo @Roelowolf via www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode/huisnummer nazien of jouw glasvezel thuis al opgeleverd c.q. vrijgegeven is. Als dat zo is wordt er gezegd dat je met een provider van je keuze contact op kunt nemen om een abo te nemen en word je doorverwezen naar de website met providers waar je uit kunt kiezen.

 

 


De vraag is: gaat T-mobile er (uiteindelijk) op komen of gaan ze zelf aanleggen.

T-mobile vind de inkoop op KPN glasvezel te duur.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-mag-koper-voor-glasvezel-uitzetten/

T-mobile is zelf glasvezel aan het aanleggen (waar ze de enige provider op zijn; lekker dan...)

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-en-kpn-krijgen-meer-concurrentie-tmobile-breidt-glasvezel-uit/

Je zoú T-mobile kunnen bellen met de vraag wanneer ze op jouw adres via glasvezel gaan leveren. Nu het KPN glasvezel is geactiveerd heeft T-mobile nog maximaal 3 jaar om een beslissing te nemen. Daarna stopt kpn met het kopernetwerk in je woonplaats. (zie ook eerste gelinkte bericht)


Hallo @PeterG , als ik zou willen kan ik bij T-Mobile terecht met maximaal 100/100Mbit/s.

 


Das een lullige snelheid voor glasvezel, @JanD . Raar hoor van T-mobile.


Maar voor 25 euro* wel weer goedkoop, en dat kan niet uit met de 200 en 1Gb lijn, kost teveel voor T-Mobile aan inkoop.

 

*In combinatie met een unlimited mobiel abbo, 25 voor thuis en 25 voor mobiel.

Op ODF en eigen netwerk(nou ja hoofhuurder) krijg je 1Gb voor die 25 euro.


@JanD en @PeterG , Je kan nu bij TM terecht voor 1000Mb, wel duurder, veel duurder 60 euro voor de kale lijn als je op WBA terecht komt, op TM’s ODF is het 15 euro goedkoper.


@JanDen @PeterG , Je kan nu bij TM terecht voor 1000Mb, wel duurder, veel duurder 60 euro voor de kale lijn als je op WBA terecht komt, op TM’s ODF is het 15 euro goedkoper.

Ik heb het gelezen, ja. Ik blijf (voorlopig) maar lekker bij KPN v/h PTT, oud en vertrouwd.:relaxed:


Maar voor 25 euro* wel weer goedkoop...

Ik weet niet of die 25 euro nog zo is, heb je dit al gelezen? 

https://tweakers.net/nieuws/192362/t-mobile-verhoogt-prijs-1gbit-s-glasvezel-en-levert-dat-via-kpn-voor-meerprijs.html

Lees daarbij ook de eerste reactie:

"Ze verhogen niet alleen de maandprijs, maar ook de Uit + Thuis combinatie is op de schop gegaan. Voorheen kreeg je voor €25,- + €25,- = €50,- per maand een 1Gbit/s verbinding en Unlimited op je mobiel.

Ook dat gaat nu om hoog naar:
€40,- + €25,- = €65,- per maand"


@JanDen @PeterG , Je kan nu bij TM terecht voor 1000Mb, wel duurder, veel duurder 60 euro voor de kale lijn als je op WBA terecht komt, op TM’s ODF is het 15 euro goedkoper.

Had ik hier al gedeeltelijk gemeld @Nick83 , Het hele prijsplan is op de schop, je krijgt nu 5 euro korting als je ook mobiel neemt en op de KPN WBA is elke snelheid 15 euro duurder dan op hun eigen netwerk of ODF(eigen apparatuur in de PoP.)

Dit is 24-1 ingegaan, ipv vol de aanval inzetten zijn ze nu duurder dan KPN geworden.👍👍