Skip to main content

Hallo allemaal.

Ik wou eigenlijk ff vragen, als je een 4k film goed wilt zien, hoeveel mb abbo heb je dan nodig bij de KPN, wij hebben nu dat abbo van KPN van 100 mb , maar ik zag ergens dat je dan dat abbo nodig hebt van 200 mb. Is dit waar en is het het geld waard om een duurder abbo te nemen?

Ik hoor graag jullie mening.

Gr. Gerry

Goedeavond beste als u glasvezel aansluiting heb en een 4k abonnement. Dan zal het wel lukken 4k abonnement kost 2,50 per maand meer. 


100Mbps is meer dan voldoende.

Let op, voor die €2,50 per maand krijg je drie 4K zenders en één HD HDR. De andere zenders blijven gewoon de kwaliteit die je nu ook hebt.


Hi @gazje, welkom hier. 

Ik gok dat jij bedoelt hoeveel je in algemene zin nodig hebt om 4K video's te streamen. Over het algemeen hanteren streamingdiensten zoals Netflix en Disney+ 25 Mbps per stream/apparaat. Dus wanneer je op 1 apparaat 4K streamt blijft er in je huishouden 75 Mbps van de 100 beschikbaar en bij 2 streams 50 Mbps etc.

Dit is meer dan voldoende om verder te kunnen met normaal internetverbruik. 

Als je het 4K pakket neemt dan krijg je die 3 4K zenders standaard, hier hoef je niets voor te doen. 


@wjb .

Moet ik dan die drie 4k zenders dan appart doorgeven aan de KPN welke zenders ik wil.?

Of hoe doe ik dat dan?

Gr. Gerry


Moet ik dan die drie 4k zenders dan appart doorgeven aan de KPN welke zenders ik wil.?

Nee, de drie 4K zenders zijn:

  • Love Nature 4K
  • Insight 4K
  • Xite 4K

De HD HDR zender is ESPN UHD.


@wjb .

Moet ik dan die drie 4k zenders dan appart doorgeven aan de KPN welke zenders ik wil.?

Of hoe doe ik dat dan?

Gr. Gerry

As je een 4K abonnement neemt bij KPN kun je kijken naar de bovenstaande drie zenders in 4K. Als je TV dat ook kan uiteraard. Op die zenders zal je niet snel een echte film zien.

Als je via bijvoorbeeld Netflix een film in 4K wil kijken heb je van KPN niks nodig. Neem het duurste abonnement bij Netflix waar 4K (UHD) in zit en kijk Netflix via je smart TV. Daarvoor is dus een internetsnelheid nodig van minimaal 25 Mbit. 


Bedankt allemaal.

Ik ben weer goed geholpen door jullie.

Gr. Gerry.