Skip to main content

Hoeveel mbps moet mijn experiabox v8 eigenlijk geven ?

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @steltbouw, welkom bij ons op het forum. Dat is een goede vraag, waar ik zo geen antwoord voor je op heb. Hoe meet je de snelheid, is dat via Wifi of via een kabel? En wat haal je dan precies voor resultaat? Daarnaast zijn de resultaten ook afhankelijk van het abonnement wat je hebt en wat er technisch mogelijk is op jouw adres. Als je bijvoorbeeld een abonnement hebt tot 50 Mbit/s en er is maximaal 10 haalbaar zal het niet hoger dan die 10 kunnen worden. Kan je ons meer vertellen over de snelheid en hoe je die hebt gemeten?


Ik heb een 500mbit/s abonnement en dat is makkelijk haalbaar volgens jullie op mijn adres . De snelheid is gemeten door jullie speedtest .

De wifi in huis valt steeds weg en daar hebben vooral de thuis studerende kinderen veel last van. 

De gemeten snelheid is tussen de 25 en 30 mbit/s


Maar wat is de snelheid als je met een bekabelde laptop of pc meet. 500 via wifi is is bijna onhaalbaar. zeker niet met alleen een modem.


Met kabel 400+ download 

En 200+ upload 


Glasvezel neem ik aan?


Ja glasvezel 


In principe zou je dan rond de 500/500 uit moeten komen. wat is er zoal aangesloten op het modem qua randapparatuur? gebruik je draadloze verbindingsets ergens?


Alleen de tv


En die is met een kabel aangesloten op de v8 zonder een switch of iets dergelijks.


Inderdaad 


Heb je de wifimanager al gedaan?


Ja ik heb alles geprobeerd wat er door kpn wordt aangeboden,  maar ik denk dat de experiabox gewoonweg te oud is en de tv ontvanger hangt ook vaak dus die moeten we ook vaak resetten. 

Eerlijk gezegd ben ik daar allemaal een beetje klaar mee en wil ik dat dat wordt opgelost .

Mocht dat bij kpn moeilijk zijn om welke reden dan ook denk ik toch eens bij een andere provider te gaan kijken .

Ik heb in totaal 5 abonnementen bij kpn lopen maar dat kan ook zomaar bij een ander .

Niet vervelend bedoeld maar ik blijf niet op en neer berichten .

Ik heb daar geen tijd voor .

Ik hoop dat het door kpn wordt verholpen .

 


Ik ben gewoon een helpende klant maar ik heb je duidelijk begrepen. Succes verder!


Snap ik joep ik ga er mee aan de slag bij kpn


Joep is inderdaad geen medewerker, maar is iemand die veel weet en graag helpt wat wij heel erg waarderen :slight_smile:

De Wifi Manager kan inderdaad helpen om het netwerk beter in te stellen, zou je de resultaten daarvan met ons kunnen delen en daarnaast je forumprofiel ook volledig kunnen invullen? 


Beste Jasper,  

Zoals ik in een bovenstaand bericht al aangeef ,

Ik alles doorlopen en niks werkt naar behoren. 

Ik heb geen tijd of zin meer om nog meer managers of wat dan ook te doen , de apparatuur is in mijn ogen gewoon erg verouderd en ik zou graag hier nieuwe voor willen krijgen .

Of kpn stuurt iemand langs die er verstand van heeft .

Ik het 2 thuis studerenden kinderen en 3 bedrijven die op het netwerk zitten + dat de tv ontvanger ook vaak hangt. 

Je zult begrijpen dat ik dit niet fijn vind. 


Gebruik de speedtest van Ookla. En kies op hun site de app die je op de pc of laptop installeert. Een pc of laptop die uiteraard bekabeld aangesloten hebt.

https://www.speedtest.net/nl/apps/windows


Wij weten alleen wat jij ons vertelt @steltbouw, om jou te kunnen helpen hebben wij jouw hulp nodig. Je had niet genoemd dat je de Wifi Manager al gedaan had, dus dan weten wij dat simpelweg niet. Vandaar dat zowel Joep als ik dat voorstelden. Zou je de resultaten daarvan nog wel met ons kunnen delen? Afhankelijk van het resultaat kunnen er namelijk gratis Experia Wifi's opgestuurd worden, dus dat kan heel handig zijn om te doen en met ons te delen. Ik vroeg je ook of je je forumprofiel volledig kon invullen, daar zie ik nog geen gegevens staan. Ik kan dus ook niet met je meekijken.


 


Bedankt voor de resultaten en de gegevens @steltbouw. De snelheid die je haalt is boven de 20 Mbit/s, wat de grens is die we aanhouden in de Wifi Manager. In jouw geval zou er echter meer moeten zijn, zeker zoals je het getest hebt. Ik stuur je daarom even een privébericht


 


Kpnbox 12 aangesloten. 

Wat een verschil van 24 mbit naar 309mbit top


Je hebt een Box12 gekregen begrijp ik, bij het vervangen wordt er meestal een V10 of V10a gestuurd.  Dat ziet er een stuk beter uit inderdaad @steltbouw, dat is fijn :slight_smile:

Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.