Skip to main content

Onaangename verassing de eerste maand bij KPN. Voor een maand abbonement zou ik 38,74 euro moeten betalen de eerste 6 maanden, daarna 62,49 euro.

 

Prima, maar de factuur die nu klaarstaat bedraagt maar liefst 71,07 euro! Nu snap ik dat we voor januari nog een gedeelte moeten betalen. We zijn namelijk sinds 16 jan klant. We betalen dus voor 16-jan t\m 6 feb, en van 7 feb t/m 6 maart.

Simpel, dat is dus één keer 38,74 euro voor feb-maart en één keer 21/30 dagen voor de periode jan-feb.  Dat zou 65,85 moeten zijn.

Wat gek. Dus de factuur doorgenomen, en daar staat doodleuk gewoon twee keer een digitale TV-ontvanger op voor de periode 16-jan t/m 6-feb.  Tja, die mag KPN dan even komen zoeken, want ik heb hem niet. Ik heb nu dus 2x een TV-ontvanger erop staan á 7,10 euro voor de periode 16-jan t/m 6-feb, en dan heb ik nog een aparte periode van 31-jan t/m 6-feb, waarin nog -2,26 euro wordt verrekend voor de TV-ontvanger (waarom? Al schiet je me lek)

 

Ten eerste dus een bizar onoverzichtelijke factuur met drie perioden erop, ten tweede lijkt er een fout te zijn gemaakt waardoor de TV-ontvanger dubbel wordt gerekend in die eerste periode.

 

Wat nu?

Hoi @Jeroenneman71. Welkom op het KPN Forum. Ik zoek dit graag verder voor je uit. Zou je daarvoor jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel? Dan kan ik deze factuur er ook even bij pakken. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Ik hoor graag van je!


Hoi @Jeroenneman71. Welkom op het KPN Forum. Ik zoek dit graag verder voor je uit. Zou je daarvoor jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel? Dan kan ik deze factuur er ook even bij pakken. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Ik hoor graag van je!

Hoi Vikash,

 

Ik heb mijn profiel aangevuld!


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb het voor je nagekeken en kom geen bijzondere dingen tegen op deze factuur. Het klopt dat de eerste factuur hoger is. Je betaald altijd een maand vooruit. Op deze pagina kan je een voorbeeld bekijken van de eerste factuur


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb het voor je nagekeken en kom geen bijzondere dingen tegen op deze factuur. Het klopt dat de eerste factuur hoger is. Je betaald altijd een maand vooruit. Op deze pagina kan je een voorbeeld bekijken van de eerste factuur

Hoi Vikash,

 

Dat geef ik ook in mijn eerste bericht aan. Ik snap dat er een maand extra moet worden betaald. Maar ik snap niet waarom er dan drie periodes én een extra TV-ontvanger op staat. 


Je hebt helemaal gelijk. Ik zie dat voor de periode 16 januari t/m 6 februari twee keer betaald voor “Interactieve TV met een TV-ontvanger”. Ik zal dit bedrag voor jou crediteren. Op de eerst volgende factuur wordt dit bedrag in mindering gebracht. Onze excuses voor het ongemak.