Skip to main content

Na tijdig aangegeven verhuizing lijkt het aanbod van KPN netjes. Na verkoop van ons huis, en opzeggen internet en tv, zijn wij circa een jaar op de camping waar wij de digitenne gewoon kunnen gebruiken en krijgen een dongel dit voor €25 per maand. Dit leek voor ons een goede oplossing. Tijdig de retour doos ontvangen en de apparatuur terug gestuurd maar krijgen geen dongel opgestuurd. Hierover gebeld, krijgen helemaal geen dongel,er zijn er te weinig, dit had de medewerker helemaal niet mogen beloven. Na invullen klanttevredenheidsonderzoek gebeld door KPN, ook de tweede medewerker heeft ons niet juist geïnformeerd zegt medewerker nr 3. Nu blijkt op de rekening dat het tweede gesprek via een 0900 nr gegaan is a €1 per min, en 35 min gesproken. Nu krijg ik ook mail of ik de apparatuur op wil sturen wat in de 3e week maart al gedaan is. Al met al teleurstellende service van KPN. Ik vraag mij nu af wat ik aan het 0900 nr en de kosten moet doen.

admin: titel aangepast ivm vindbaarheid 

Hoi @Wim en Tien 
KPN heeft een gratis nummer 0800 0402
Blijkbaar heb je op Google gezocht om het nummer en dan kun je een peperduur doorschakelbedrijf krijgen.
Overigens wordt er voordat je verbinding maakt wel even kenbaar gemaakt wat de kosten zijn.
De KPN heeft niets met dit en andere soortgelijke bedrijven te maken, deze willen grof geld verdienen.
De KPN kan hier niets aan doen helaas.

Als je het bonnetje van de post bewaard hebt van dat opsturen, dan is er niets aan de hand wat dat betreft.


Er is geen bericht geweest over de kosten van het gesprek, dus dat maakt het wel heel lastig. 


Er is geen bericht geweest over de kosten van het gesprek, dus dat maakt het wel heel lastig. 

Dan moet je beklag doen bij het bedrijf achter dat 0900 nummer dat je gebeld hebt.


Hi @Wim en Tien, balen zeg dat jullie kosten hebben door het bellen met onze klantenservice 🙁

Wij hebben vanaf 2012 een volledig gratis klantenservicenummer (0800 - 0402) en brengen zelf dus helemaal niets in rekening. Er bestaan helaas meerdere doorschakelpartijen, die heel slim bovenaan komen te staan als je via Google op zoek gaat naar ons nummer. Als je zo'n nummer belt schakelen zij je vervolgens door naar ons gratis nummer, en brengen ze daar kosten voor in rekening. Helaas is dit bij wet toegestaan, mist de kosten van het gesprek duidelijk benoemd worden bij aanvang. Wij kunnen hier zodoende ook geen stokje voor steken.

Als de kosten niét benoemd zijn, kan je wellicht melding maken bij een partij als de Fraudedesk, daar krijgen ze vast vaker dit soort klachten binnen!