Skip to main content

Sinds een aantal maanden heb ik er last van zeer hoge latency, vooral tijdens het gamen. Ook andere huisgenoten geven aan hier last van te hebben. Ik begrijp dat er veel gevallen ook een hoge packetloss is. Ik heb met Pingplotter wat tests gedaan voor de overwatch server (185.60.114.159) en kpn.com terwijl er niemand anders op het internet zat. Ik weet alleen niet helemaal hoe ik deze resultaten moet interpreteren.

Wij hebben de Experia box V10A en ben direct met kabel hierop verbonden.

Mocht het relevant zijn, de problemen zijn ontstaan vlak na ons huis is overgestapt naar internet buitengebied een aantal maanden geleden. 

Bedankt voor de hulp alvast.
 

 

Ik kan je misschien een beetje helpen met de interpretatie.

om te beginnen, In jouw netwerkt thuis zit een issue: 67-89% packet loss is niet ok.

veelal wordt dit veroorzaakt door een hardwareprobleem zoals slechte kabels, of domweg overbelasting van de router. Soms komt dit omdat er iets in je netwerk staat te broadcasten,  een betere switch IMGP snooping kan dan al helpen.

 

 

Best om dit eerst op te lossen, de latency is daar een gevolg van, schat ik in.

 


Hoi @julian745 . Heb je nog iets gedaan met de tips van @EAZ1964 ?


@EAZ1964 Bedankt voor je reactie. Het lijkt inderdaad dat er een hardwareprobleem zit. Ik heb de LAN kabel vervangen en proberen te verbinden via de wifi maar het pingplotter resultaat blijft vrijwel hetzelfde. Ik heb alle andere apparaten ontkoppelt van het netwerk maar ook dan blijft het probleem bestaan, dus lijkt met niet dat overbelasting van de router of iets wat aan het broadcasten het probleem is.

Zou er dan iets mis zijn met de experia box? Of kan er nog een andere verklaring zijn?


Wat zijn eigenlijk en ip .. 252? 
kan het zijn dat je pc waarvan je meet zelf het probleem veroorzaakt? Kun je de packet loss ook van andere devices zien?

wat is de packet loss als je pingt vanaf de .252 naar de router?


Het IP dat eindigt op 252 is de 4G+ modem van sagecom die aangesloten is vanwege het Sneller Internet Buitengebied wat we hier hebben, is het mogelijk om vanaf de .252 te pingen naar de router? Ik heb een pingplot gemaakt op een andere device, maar ook hier lijkt het een probleem te zijn.

Pingplot 2e device
Pingplot origineel device

 


Dit gaat mij boven de pet, kan me alleen voorstellen dat het een issue is met de v10a of het sagem modem. Neem aan dat je die al eens uit en weer aan gezet hebt.

Ik zou kijken of KPN (dat wordt bellen..) kan helpen, want dit lijkt niet op orde.


@julian745 Wat gebeurt er als je die sagecom even helemaal loskoppelt? 


Ik heb even contact gehad met de klantenservice, maar het lijkt toch te liggen bij een overbelast modem, we hebben maar 50 mbit bandbreedte en dat zit toch sneller vol dan gedacht. De de packetloss wordt ook wel minder als er echt niemand anders bezig is. Bedankt voor de hulp in ieder geval, wat mij betreft kan het draadje dicht.