Skip to main content

Tijdens het gamen via een netwerkkabel schiet mijn ping soms omhoog naar boven de 500ms, erg vervelend! Ik heb mijn ping getest op meter.net en daar zie ik dus inderdaad ineens hele hoge ping spikes.

Als ik mijn laptop aansluit op de netwerkkabel bij mijn ouders thuis gaat het wel prima. Volgens mij ligt het dus aan de internetverbinding. Hulp graag!

Het lijkt te zijn opgelost door een slimme dame van de KPN klantenservice. Mijn DSL aansluiting op mijn telefoonkabel leek niet in orde te zien. Paar kabeltjes gestript en opnieuw aangesloten, nu lijkt het beter!


Het lijkt te zijn opgelost door een slimme dame van de KPN klantenservice. Mijn DSL aansluiting op mijn telefoonkabel leek niet in orde te zien. Paar kabeltjes gestript en opnieuw aangesloten, nu lijkt het beter!

Hi @S Omars, nog van harte welkom op ons forum!

Wat goed om dit te horen. De aansluitkabel tussen je aansluiting en het KPN modem is inderdaad van grote invloed op je verbinding. Ons advies is om een ronde DSL kabel van maximaal 150 cm te gebruiken. Als het toch nog voor komt, dan raad ik je aan om de kabel eens te vervangen. Als je vragen of opmerkingen hebt, laat het dan ook gerust weten.