Skip to main content

Beste heer, mevrouw,

Hoop dat ik hier terecht kan en dat mijn klacht serieus wordt genomen. 
Al jaren (jaar of 7) hadden we geen of slechte WiFi, de uren die we hiervoor aan de telefoon hebben gehangen zijn niet meer bij te houden. Thuis werken met teams was een probleem, online lessen voor onze kinderen terwijl ze er steeds worden uitgegooid, ook niet werkbaar. Ook zijn een aantal monteurs hier bezig geweest. De WiFi bleef problematisch. Tot zich op 18 jan. een servicemonteur meldde die goede kennis van zaken had en ons vertelde wat er allemaal aan de hand was maar dat het behoorlijk wat herstelwerk was, geschatte kosten €500-€600,-. Dit ter verbetering van het WiFi signaal en herstellen van werkzaamheden van monteurs die paar jaar geleden waren geweest. Qua kostenafhandeling adviseerde hij ons contact op te nemen met kpn en u raadt het al, nergens krijg je gehoor, wordt afgewezen en van het kastje naar de muur gestuurd. De factuur bedraagt €737,-. Het onredelijke, in mijn ogen, is dat er 2 experia boxen moesten worden vervangen, 20 mtr utp kabel getrokken (oude kabel welke monteur had getrokken was kabel die hij helemaal niet had mogen trekken door oude wandcontactdozen van de vroegere telefoons). Dit destijds verkeerd monteren, de vervanging hiervan moeten wij nu betalen terwijl het me logisch lijkt dat wij voor de fouten van kpn niet te hoeven betalen, lijkt me service. Eenmalige kosten voor de WiFi geen probleem maar we moeten ieder keer betalen voor apparatuur wanneer er een monteur langskomt, terwijl het achteraf steeds niet werkte. Er zit dus geen enkele garantie op jullie service. De extra’s die de monteur heeft gedaan op verzoek van ons willen wij natuurlijk wel betalen. Al mijn hele leven neem ik alles af van kpn, ook mobiele telefoons. Momenteel is dat goed voor een bedrag van €1800,- per jaar. Dat er zo met klanten wordt omgegaan, steekt me.

Wat een verhaal! Maar u gaat toch niet zeggen dat u de opdracht hebt uit laten voeren voor € 737,00???


Jeetje, @Quintjul, wat een verhaal inderdaad. Het is erg vervelend om een slechtwerkende wifi verbinding te hebben, helemaal in deze tijd waarin we extra afhankelijk zijn van onze internetverbinding. Nu is het alleen zo dat wifi lastig te garanderen is, omdat wifi erg afhankelijk is van omgevingsfactoren. Als jouw woning goed geïsoleerd is, zal dit invloed hebben op de verspreiding van het wifi signaal. Ook ander storingsbronnen, zoals een magnetron of babyfoon, hebben invloed op het wifi signaal. Omdat wij geen invloed hebben op deze omgevingsfactoren en storingsbronnen is het erg lastig om een goede wifi verbinding te garanderen. Omdat wij uiteraard snappen dat een goede wifi verbinding belangrijk is, hebben we de Wifi Manager ontwikkeld. Deze tool kan jou helpen om het beste uit jouw wifi netwerk te halen.

Ik begrijp uit jouw bericht dat je een servicemonteur langs hebt laten komen om jouw wifi verbinding te verbeteren. Fijn om te lezen dat deze monteur jou de oplossing heeft kunnen bieden! Alleen jammer dat deze enorme kosten met zich mee bracht. Ik kan me goed voorstellen dat je daarom op zoek bent naar een tegemoetkoming. Nu is het zo dat de monteur de kosten bepaalt en deze ook van te voren met jou bespreekt alvorens over te gaan tot installatie. Aangezien je een factuur hebt gekregen, betekent dit dat je akkoord bent gegaan met de kosten. Het spijt me, maar ik kan de kosten dan ook niet voor je vergoeden.


Is die factuur voor €737,- een factuur van KPN of van het bedrijf waar de sevicemonteur voor werkt?

Zit er een kostenspecificatie bij?


Beste moderator,

Dank voor uw bericht. Ik wil graag nog een paar opmerkingen plaatsen. In vind niet dat er inhoudelijk op wordt gereageerd.Ten eerste, we hebben niet op eigen houtje een kpn monteur laten komen, in die week hebben er een aantal telefoongesprekken met kpn plaats gevonden. Dit mocht niet baten, kpn heeft een monteur gestuurd om eea op te lossen. Er is een schatting gemaakt van de kosten, achteraf vielen deze beduidend hoger uit. Het was niet aan de kpn monteur om te dealen met de kosten. Ten tweede, er hebben herstelwerkzaamheden plaats gevonden. Er zijn door andere kpn monteurs verkeerde kabels en stekkerdozen gebruikt. Deze zijn vervangen, dit waren onder meer de boosdoeners van het feit dat wij al jaren geen of slechte WiFi hadden, zoveel telefoontjes met jullie hebben gepleegd, al met al dagen aan de telefoon hebben gehangen en het jarenlange ongemak.  Dit zou toch service moeten zijn!? Dus als ik een bedrijf heb en ik kom bij iemand, ik heb fouten gemaakt en herstel deze dan vind u het normaal dat ik een factuur kan indienen en deze nog wordt betaald ook? Ik denk dat ik m’n bedrijf dan snel kan opdoeken. Van de gekke dat ik voor de zoveelste keer op moet draaien voor de kosten, buiten mijn schuld om? Ik begrijp totaal niet dat deze fouten niet worden erkend, als ze zijn vastgesteld door uw collega. Wat konden wij anders dan werkzaamheden laten uitvoeren, 4 gezinsleden die afhankelijk waren van de WiFi. Ik heb al eerder geschreven dat ik ook een deel van de kosten voor mijn rekening wil nemen maar arbeidsloon, kabels en stopcontacten begrijp ik werkelijk niet.

 


Ik zal eerlijk zijn: ik reageer inderdaad niet inhoudelijk. Ik heb jouw gegevens niet, dus ik kan niet inhoudelijk reageren. Maar dat is hier naar mijn mening ook niet nodig. De kosten die een servicemonteur maakt of moet maken, worden van te voren met de klant besproken. Alleen na akkoord wordt één en ander uitgevoerd en dus in rekening gebracht. Ik kan niet anders dan concluderen dat je akkoord bent gegaan met de kosten. Bovendien is het zo dat ik monteurskosten niet mag crediteren. De monteur bepaalt of/waar hij kosten voor berekent, maar zoals gezegd gaat dit in samenspraak met de klant. Hier gaat de klantenservice niet over. Ik kan dan ook niet anders dan bij mijn standpunt blijven.


Ik kan niet anders dan concluderen dat je akkoord bent gegaan met de kosten.

Dan moet KPN toch ook een bewijs kunnen overleggen waaruit blijkt dat de klant akkoord is gegaan met de werkzaamheden en de daarvoor overeengekomen prijs.


Ik kan niet anders dan concluderen dat je akkoord bent gegaan met de kosten.

Dan moet KPN toch ook een bewijs kunnen overleggen waaruit blijkt dat de klant akkoord is gegaan met de werkzaamheden en de daarvoor overeengekomen prijs.

De servicemonteur bespreekt de kosten van te voren met de klant. Pas wanneer de klant akkoord is, zal de monteur verder gaan met zijn werkzaamheden. Als de klant niet akkoord is, dan zal de monteur vertrekken zonder de werkzaamheden te verrichten. Het lijkt mij dan ook voldoende bewijs dat de monteur de werkzaamheden heeft kunnen uitvoeren.


Zo jammer dit, het voelt op dit forum dus ook weer alsof ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd. De monteur vertelde dat hij geen bevoegdheid had en dat we over een verdeling van de kosten contact moesten opnemen met kpn. Nu hoor ik weer het omgekeerde. Is er (binnen kpn) iemand/afdeling die wel bereid is hier inhoudelijk naar te kijken. Ik hoor het graag van u. Natuurlijk waren wij op het moment dat we WiFi kregen indertijd bereid alle kosten te betalen, deze factuur hebben we natuurlijk ook betaald. Dit heeft nooit gewerkt en nu blijkt dat er FOUTEN ZIJN GEMAAKT door kpn en er verkeerde kabels zijn getrokken en verkeerde stekkerdozen zijn gebruikt waardoor dit alles moest worden vervangen. Het is toch niet te verklaren dat we nu voor de 2e keer moeten betalen? Ik hoor graag hoe ik in contact kan komen met bijv. Juridische afd./geschillencommissie? Of iemand die wel bereid is dit dossier erbij te pakken?


Nog even een aanvulling op bovenstaande, wanneer de monteur zeg dat we over een kostenverdeling contact op moeten nemen met kpn wat kun je dan anders doen dan hierop te vertrouwen. Niets doen was geen optie omdat we echt niet zonder WiFi kunnen in deze periode. Er worden vanuit huis examens gemaakt, teamsoverleg, webinars gevolgd, online lessen. Wanneer je er steeds uit wordt gegooid wordt niet geaccepteerd. En mocht het zo zijn dat een factuur niet klopt mag een bedrijf toch niet zo hooghartig zijn en zeggen helaas pindakaas? Dan is het in mijn ogen logisch dat er een rectificatie volgt, eigenlijk met excuses voor het teveel in rekening brengen.


Ik snap je punt, @Quintjul. Wanneer een factuur onjuist is, dan zal er inderdaad één en ander gecorrigeerd worden. In dit geval gaat het echter niet om een foutieve factuur. De factuur klopt, de kosten zijn terecht in rekening gebracht. Hier ben je ook mee akkoord gegaan alvorens de monteur aan de slag is gegaan. Wat mij verbaast is dat de monteur heeft aangegeven dat je contact met ons moest opnemen voor het verdelen van de kosten. Wij mogen sinds begin dit jaar namelijk geen monteurskosten vergoeden. Alleen de monteur kan de keuze maken om kosten niet in rekening te brengen. Het spijt me, maar ik kan hierin echt niets voor je betekenen. Mocht je het hier echt niet mee eens zijn, dan kan je online een klacht indienen.


Factuur klopt dus niet, er is al eerder betaald voor de aanleg van de WiFi op 1 en hetzelfde adres. Er is nu 2 keer betaald.


Naar mijn mening is dit geen foutieve factuur, maar een meningsverschil over de factuur. Jij bent het niet eens met de kosten, hoewel deze wel terecht in rekening zijn gebracht. Ik denk dat wij het hier niet over eens zullen worden, @Quintjul. Ik kan je echt niet verder helpen hierbij; ik kan en mag de monteurs kosten niet vergoeden. Ik kan je nogmaals enkel aanraden om online een klacht in te dienen als je het niet met de factuur eens bent.