Skip to main content

Goedemiddag,

De afgelopen week hebben wij last van spikes bij de download en upload latency.

KPN heeft ons een nieuwe modem (dezelfde als die we al hadden, namelijk de 12) opgestuurd die we vandaag hebben geïnstalleerd.

 

Helaas is het probleem niet opgelost.

Ergens op het forum heb ik gelezen over een BufferBloat test.

Dat heb ik uiteindelijk ook uitgevoerd (zie afbeelding).

Dit probleem hebben wij bij zowel bekabeld als wifi.

 

Daarnaast komen we nooit op de 200 mb/s waarvoor we betalen (ook niet met 2 experia wifi punten).

 

 

Wat zijn de resultaten als je bedraad (liefst rechtstreeks op het modem zonder tussenkomst van switches) een speedtest van Ookla uitvoert? https://www.speedtest.net/


Hoi @XS4All-Arjan. Vergeten te benoemen in het eerste bericht. Wij hebben ook last van wegvallend bekabeld internet (zowel voor het vervangen van de modem als na). Op dit moment is bekabeld internet niet beschikbaar en daardoor kan ik het nu niet meten.


Als je al geen bekabeld internet hebt, dan heb je dus ook geen wifi.

 


Hoi @JanD we hebben wel wifi (heel slecht). Het bekabelde internet op mijn pc gaat nu de hele tijd over naar de wifi omdat bekabeld wegvalt (ja ik vind het ook bijzonder). 


Inmiddels is er al een afspraak gemaakt met een monteur


Heb je de kabels al eens nagelopen? Netgear smart switches (als je die hebt) bevatten een kabel test functie.


Welke kabel bedoel je precies @EAZ1964 (specifieke kleur?)

 

Ik heb aan KPN laten weten dat het indicatielampje naast ‘glas’ op het glasvezelkastje de hele tijd heel snel blijft knipperen. Blijkbaar hoort dat niet.


Je geeft aan “het bekabelde internet” op de pc. Die ethernet kabel die aan je PC hangt. 


Ja klopt @EAZ1964 . We hebben 3 apparaten die met 3 verschillende internetkabels zijn gekoppeld. Bij alle drie de apparaat valt het internet weg.


Ok, dan zal het iets zijn aan de kpn kant van de router verwacht ik. Werk voor een monteur.


Hi @lsw, allereerst welkom hier. 

Ik lees dat dit al een aantal dagen speelt. Is het inmiddels opgelost, of ben je in ieder geval in de juiste richting gestuurd? 

Ik hoor graag van je. 


Hi @Alex_P. Inmiddels is er een monteur langs geweest. Hij heeft het probleem opgelost.