Skip to main content

Sinds een aantal dagen werkt bij ons de hoofd WiFi niet. Er zijn geen storingen en ik heb toen een gast WiFi netwerk aangemaakt. Hier krijgen we wel gewoon goed verbinding mee. Echter zijn er verschillende apparaten die op het hoofd WiFi netwerk zitten en ik krijg deze moeilijk omgezet naar het gast netwerk zoals bijvoorbeeld de Chromecast ( krijg steeds foutmelding vanuit de home app met het installeren ) Ik kan nu dus niks streamen naar de tv.

 Hoe kan het dat het hoofd netwerk het niet doet en het gast netwerk wel? Ik zou het graag voor elkaar krijgen dat het hoofd netwerk het weer doet zodat ook alle apparaten het weer gewoon doen…. Iemand ideeën?

Welke Experiabox heeft u? Heeft u WiFi versterkers van KPN? Heeft u het hele zaakje al eens gereset? 


Welke Experiabox heeft u? Heeft u WiFi versterkers van KPN? Heeft u het hele zaakje al eens gereset? 

We hebben de Experia V10 en twee super WiFi punten. Alles werkte altijd prima en zonder dat er iets is gewijzigd werkt nu de hoofd WiFi niet meer. 
Alles is al gereset maar zonder resultaat..


Staat het WiFi op de Experiabox v10 uit?

Zijn de SuperWiFi's bekabeld aangesloten? 


Nee, staat niet uit. Het gast netwerk doet het wel..


Hallo @Nick83 , de wifi op de V10 behoort uit te zijn/gaan zo gauw er wifiversterkers van KPN worden aangesloten, je moet dan alleen de wifi en gastnetwerk van de versterker kunen gebruiken

 


Hallo @Nick83 , de wifi op de V10 behoort uit te zijn/gaan zo gauw er wifiversterkers van KPN worden aangesloten, je moet dan alleen de wifi en gastnetwerk van de versterker kunen gebruiken

Ja, dat weet ik. Even controleren of dat zo ook daadwerkelijk bij @Patriciavis gaat...


Dit is mijn experiabox. De WiFi super punten zijn al een hele poos geleden aangesloten en ik heb niks veranderd hieraan. 
nu ineens sinds vorige week op het hoofd WiFi netwerk geen verbinding meer. toen na een paar dagen ineens weer wel en nu weer helemaal niet. Gast netwerk werkt wel.

 


Dit klopt dus niet. Heeft u gereset door met een paperclip het kleine knopje in te drukken? Ongeveer 15 seconden lang? Waarbij de stekker in het stopcontact zit? De utp-kabels in de 4 gele poorten los waren? Dan met de SuperWiFi's hetzelfde doen. Daarna alles op laten starten en de utp-kabels weer vast klikken.


Hallo @Nick83 , mijn reactie was aan @Patriciavis en niet aan jou, excuses


Dit klopt dus niet. Heeft u gereset door met een paperclip het kleine knopje in te drukken? Ongeveer 15 seconden lang? Waarbij de stekker in het stopcontact zit? De utp-kabels in de 4 gele poorten los waren? Dan met de SuperWiFi's hetzelfde doen. Daarna alles op laten starten en de utp-kabels weer vast klikken.


ik heb nu gedaan zoals je precies zei en het lijkt erop of het weer werkt. in elk geval tot nu toe 😀 dus heel erg bedankt!

 ik heb de super WiFi punten ik gereset en opnieuw geïnstalleerd en so far so good.

 

 Nu heb ik alleen nog wel steeds dat alle lampje groen zijn op de experiabox en ons WiFi netwerk heet NVAcces maar als ik in de thuis app kijk dan zegt hij dat het netwerk anders het waar ik verbinding mee heb. Ook geeft hij dit netwerk weer in de te selecteren WiFi verbindingen.

Weet je misschien hoe of dat zit en wat het is?

 


Ik ben er al achter. Ik heb in de router van de experiabox de WiFi uitgezet en de naam van de WiFi in de thuis app gewijzigd naar onze WiFi naam en wachtwoord.

 Alles werkt nu weer goed. Dank voor je hulp!!


Graag gedaan @Patriciavis 


Helaas was het van korte duur. Sinds gisteravond valt de WiFi steeds weer weg.

 Heb nu de modem weer gereset maar krijg nu helemaal geen verbinding meer….

 Wordt er een beetje moedeloos van.

 


Hey @Patriciavis, welkom op het forum! Mooi om te zien dat het eerste probleem met hulp van de community opgelost werd :)

Jammer dat je nu alleen weer opnieuw issues hebt. Je geeft aan dat de wifi nu weer wegvalt. Wat zag je op dat moment gebeuren met de lampjes op de SuperWifi en je Experia Box? Ik ben namelijk benieuwd of het echt alleen de wifi is die wegvalt, of dat je hele verbinding niet helemaal lekker gaat.

 

Als het echt de wifi is, dan kan het zijn dat de afstanden tussen je Superwifipunten te groot zijn. Als je het resetproces zoals Nick dat eerder beschreef opnieuw doet zou het in eerste instantie weer moeten gaan werken. Experimenteer dan eens met de afstanden. Voor de volledigheid, hier is een handig artikel over het installeren van de SuperWifi en wat de lampjes betekenen: 

 


Hey @Patriciavis, welkom op het forum! Mooi om te zien dat het eerste probleem met hulp van de community opgelost werd :)

Jammer dat je nu alleen weer opnieuw issues hebt. Je geeft aan dat de wifi nu weer wegvalt. Wat zag je op dat moment gebeuren met de lampjes op de SuperWifi en je Experia Box? Ik ben namelijk benieuwd of het echt alleen de wifi is die wegvalt, of dat je hele verbinding niet helemaal lekker gaat.

 

Als het echt de wifi is, dan kan het zijn dat de afstanden tussen je Superwifipunten te groot zijn. Als je het resetproces zoals Nick dat eerder beschreef opnieuw doet zou het in eerste instantie weer moeten gaan werken. Experimenteer dan eens met de afstanden. Voor de volledigheid, hier is een handig artikel over het installeren van de SuperWifi en wat de lampjes betekenen: 

 

De lampjes op de experiabox zijn gewoon groen en de rest ( tv en bedraad internet ) doen het ook gewoon. Het is alleen de WiFi.

 Ik heb alles weer zo gereset zoals was aangegeven maar de gewone WiFi via de experiabox doet het al zo goed als niet, dus de super WiFi punten weer installeren wordt lastig. Het ligt dan ook zeker niet aan de afstand tussen de super WiFi punten. Ik heb er overigens 4 in totaal. 1 bij de meterkast, 1 in de keuken/woonkamer, 1 op de 1e verdieping en 1 op zolder.


WiFi manager enzo allemaal al tig keer doorlopen als ik even een berichtje momentje WiFi bereik heb maar helpt allemaal niks. 
eerst deed dan het gast netwerk het nog wel maar die doet het nu ook niet meer. 
zit nu continue op 5G.

 

 Kan het zijn dat de experiabox niet meer goed werkt?

 


Vanochtend alles toch weer aan de praat gekregen maar de verbinding is zeer wisselvallig. Soms prima maar ook vaak geen of bijna geen WiFi.

 

 


 


Dat is inderdaad niet helemaal op orde, @Patriciavis. Ik heb even een kijkje genomen naar je aansluiting en verbinding. Je hebt een glasvezelaansluiting. Dus van daaruit zou ik verwachten dat je in ieder geval op de SuperWifi die bij je V10 staat een uitstekende wifiverbinding hebt. Gecombineerd met je laatste reactie waarin de Wifi Manager de V10 niet eens kan vinden ga ook neigen naar een defect in het modem zelf. Daarom gaan we deze vervangen. Er wordt een nieuw modem opgestuurd naar het pakketpunt in de Jumbo in jouw woonplaats. Je krijgt bevestiging van die verzending nu, en nog een als hij daar is aangekomen. Ik verwacht dat dit morgen of overmorgen zal zijn. Lever dan je oude modem + stroomkabel in bij het pakketpunt (graag in een doosje met onderstaande adres erop), dan krijg je de nieuwe mee. 

 

Retournummer 5292451

KPN

Antwoordnummer 10119

2400 VB Alphen aan den Rijn


Dat is inderdaad niet helemaal op orde, @Patriciavis. Ik heb even een kijkje genomen naar je aansluiting en verbinding. Je hebt een glasvezelaansluiting. Dus van daaruit zou ik verwachten dat je in ieder geval op de SuperWifi die bij je V10 staat een uitstekende wifiverbinding hebt. Gecombineerd met je laatste reactie waarin de Wifi Manager de V10 niet eens kan vinden ga ook neigen naar een defect in het modem zelf. Daarom gaan we deze vervangen. Er wordt een nieuw modem opgestuurd naar het pakketpunt in de Jumbo in jouw woonplaats. Je krijgt bevestiging van die verzending nu, en nog een als hij daar is aangekomen. Ik verwacht dat dit morgen of overmorgen zal zijn. Lever dan je oude modem + stroomkabel in bij het pakketpunt (graag in een doosje met onderstaande adres erop), dan krijg je de nieuwe mee. 

 

Retournummer 5292451

KPN

Antwoordnummer 10119

2400 VB Alphen aan den Rijn

Fijn, dank je wel! Ik heb de mail al ontvangen


Ik heb vandaag de experiabox ontvangen en geïnstalleerd. Voor een paar uur werkte het prima maar nu is de WiFi helaas weer heel erg instabiel. Het ligt dus niet aan het modem.


 


Ai, jammer dit te horen, @Patriciavis. Het verschil tussen down- en uploadsnelheid is ook wel erg groot. Je hebt gisteren nog gebeld zie ik, en toen heb je alles nogmaals gereset en opnieuw aangesloten. De collega heeft ook nog je verbinding an sich een reset gegeven. Hoe is het nu?


Ai, jammer dit te horen, @Patriciavis. Het verschil tussen down- en uploadsnelheid is ook wel erg groot. Je hebt gisteren nog gebeld zie ik, en toen heb je alles nogmaals gereset en opnieuw aangesloten. De collega heeft ook nog je verbinding an sich een reset gegeven. Hoe is het nu?

Klopt inderdaad. Helaas was het daarmee nog niet verholpen. Nog steeds heel wisselvallig. Dan wel goede verbinding dan weer helemaal geen verbinding of zeer trage verbinding. Toen ben ik eens alle apparaten die WiFi gebruiken zo veel mogelijk af gaan koppelen en langzaamaan weer op WiFi aansluiten behalve de smart lampen en camera van de Action. Tot nu toe is de verbinding goed en niet meer gemerkt dat deze weg valt. Ik wil het even een paar dagen aankijken en als het goed blijft dan weer proberen om de smart lampen en camera van de Action aan te sluiten om te kijken of die inderdaad het probleem zijn en de verbinding storen. Lijkt wat onwaarschijnlijk maar goed so far so good 🍀


Ai, jammer dit te horen, @Patriciavis. Het verschil tussen down- en uploadsnelheid is ook wel erg groot. Je hebt gisteren nog gebeld zie ik, en toen heb je alles nogmaals gereset en opnieuw aangesloten. De collega heeft ook nog je verbinding an sich een reset gegeven. Hoe is het nu?

Klopt inderdaad. Helaas was het daarmee nog niet verholpen. Nog steeds heel wisselvallig. Dan wel goede verbinding dan weer helemaal geen verbinding of zeer trage verbinding. Toen ben ik eens alle apparaten die WiFi gebruiken zo veel mogelijk af gaan koppelen en langzaamaan weer op WiFi aansluiten behalve de smart lampen en camera van de Action. Tot nu toe is de verbinding goed en niet meer gemerkt dat deze weg valt. Ik wil het even een paar dagen aankijken en als het goed blijft dan weer proberen om de smart lampen en camera van de Action aan te sluiten om te kijken of die inderdaad het probleem zijn en de verbinding storen. Lijkt wat onwaarschijnlijk maar goed so far so good 🍀

 

Hoe is het nu, @Patriciavis

 

Als je toch merkt dat de problemen terugkomen zodra je de smartlampen en camera weer aansluit zou je nog kunnen proberen om die op een apart wifinetwerk aan te sluiten. Dit kun je doen met de functie ‘Extra Wifi’. Deze zit in je SuperWifi. Hoe je dit aanzet en instelt lees je hier: 

Je kunt dan bij het aanzetten er ook voor kiezen om dit netwerk alleen op 2,4GHz te laten werken. Sommige apparaten kunnen daar beter mee om gaan.