Skip to main content

Sinds een aantal dagen werkt bij ons de hoofd WiFi niet. Er zijn geen storingen en ik heb toen een gast WiFi netwerk aangemaakt. Hier krijgen we wel gewoon goed verbinding mee. Echter zijn er verschillende apparaten die op het hoofd WiFi netwerk zitten en ik krijg deze moeilijk omgezet naar het gast netwerk zoals bijvoorbeeld de Chromecast ( krijg steeds foutmelding vanuit de home app met het installeren ) Ik kan nu dus niks streamen naar de tv.

 Hoe kan het dat het hoofd netwerk het niet doet en het gast netwerk wel? Ik zou het graag voor elkaar krijgen dat het hoofd netwerk het weer doet zodat ook alle apparaten het weer gewoon doen…. Iemand ideeën?

Hoe is het nu, @Patriciavis

 

Als je toch merkt dat de problemen terugkomen zodra je de smartlampen en camera weer aansluit zou je nog kunnen proberen om die op een apart wifinetwerk aan te sluiten. Dit kun je doen met de functie ‘Extra Wifi’. Deze zit in je SuperWifi. Hoe je dit aanzet en instelt lees je hier: 

Je kunt dan bij het aanzetten er ook voor kiezen om dit netwerk alleen op 2,4GHz te laten werken. Sommige apparaten kunnen daar beter mee om gaan. 

 

ik heb het extra 2.4 netwerk aangemaakt en de smart apparaten daar op aan gesloten. Het is wel wat beter maar nog steeds valt het af en toe weg. Alhoewel het wel minder extreem is..

 


Wat voor apparaten heeft u nog meer in uw netwerk? Is het misschien een goed idee om alles eens los te koppelen, de WiFi naam/wachtwoord te wijzigen en alleen uw mobiel en/of laptop aan te sluiten? En eventueel 1 tv ontvanger? En dat dan een een paar dagen aan te kijken?


Wat voor apparaten heeft u nog meer in uw netwerk? Is het misschien een goed idee om alles eens los te koppelen, de WiFi naam/wachtwoord te wijzigen en alleen uw mobiel en/of laptop aan te sluiten? En eventueel 1 tv ontvanger? En dat dan een een paar dagen aan te kijken?

Ga ik proberen 👍

 alles gewijzigd en nu alleen de hoognodige apparaten aangesloten. 


Heb zoals Nick aangaf alles nog een keer gereset en de WiFi naam en het wachtwoord gewijzigd. Daarna zo min mogelijk apparaten op het nieuwe netwerk aangesloten. Gast netwerk staat uit. Extra 2.4 netwerk staat aan en daar staan de smart apparaten op.

 Het lijkt iets stabieler maar valt nog steeds wel weg of hele trage verbinding. gisteravond weer een tijd lang geen of bijna geen verbinding. ook nu bij de Speedtest nog geen 60 mb qua snelheid.

 Het probleem zit er dus nog steeds…..

 kan KPN hier iets in betekenen?


Op afstand niet, @Patriciavis

De gemeten snelheid van 60 Mbit is niet per sé heel traag, dus dat zou een voldoende ervaring moeten geven. Mits de verbinding in stand blijft. En dat is dus niet het geval geef je aan. Je kunt, via de Wifi Manager, een wifi monteur laten komen. Die kan de hele boel nalopen en kijken of en wat er verbeterd kan worden. Wel worden hier kosten voor in rekening gebracht. Basisbedrag is €70 euro. Als de monteur extra apparatuur plaatst of iets dergelijks, dan worden hier aanvullende kosten voor berekend. Dit wordt wel altijd overlegd en alleen gedaan bij akkoord. 


Ik ben toch zelf nog maar eens aan het stoeien gegaan en nu alle WiFi super punten weg gehaald en nu alleen WiFi via de experiabox. Tot nu toe doet hij het zonder problemen.

 Het lijkt er dus op de dat super WiFi punten niet zo super zijn in ons geval….

 Ik heb nu andere WiFi versterkers besteld om beter bereik op de zolder te krijgen want daar is de afstand nu te groot voor.

 

 Ben benieuwd of het zo wel goed blijft gaan..


Inmiddels zijn we 10 dagen verder en alles is helemaal stabiel met alleen de Experiabox. Had alleen boven en op zolder minder bereik en heb daar een goedkope WiFi versterker van TP link bij de action vandaan ( 18,- ) bij aangesloten en heb nu boven en op zolder heel goed bereik en een goede stabiele verbinding.

 De super WiFi punten liggen in de kast stof te happen. 
mocht iemand nog super WiFi punten over willen nemen dan heb ik er 4 beschikbaar 🙈😬


Inmiddels zijn we 10 dagen verder en alles is helemaal stabiel met alleen de Experiabox. Had alleen boven en op zolder minder bereik en heb daar een goedkope WiFi versterker van TP link bij de action vandaan ( 18,- ) bij aangesloten en heb nu boven en op zolder heel goed bereik en een goede stabiele verbinding.

 De super WiFi punten liggen in de kast stof te happen. 
mocht iemand nog super WiFi punten over willen nemen dan heb ik er 4 beschikbaar 🙈😬

Hallo @Patriciavis je kunt ze eventueel op een verkoopsite plaatsen zoals o.a. Marktplaats.