Skip to main content

Beste KPN, 

Afgelopen tijd zit ik me te verdiepen in een eventuele overstap naar KPN. Echter vroeg ik mijzelf af waar de hoofdaansluiting zit. Ik ben hiervoor onder de vloer gegaan. En zag dat de vorige bewoners erg mooi deze kabel onder de vloer hebben gedumpt. Ik heb dus nergens een aansluiting meer. Nu heb ik op internet al verschijnende verhalen gelezen over hoge kosten voor het aansluiten van deze kabel.
 

Nu vraag ik me af of dit ook voor nieuwe KPN klanten geldt? De kabel is van zichzelf lang genoeg om in de meterkast weer omhoog te laten komen (hij loopt er letterlijk onderdoor naar de woonkamer, ik vermoed dat hij eerst in de woonkamer zat) Ik zou eventueel zelf de kabel al wel vast naar de metertarief kunnen leggen zodat de monteur niet tussen 30 cm diepe isolatie bolletjes hoeft te kruipen die je 2 dagen lang overal terug vind. 
 

Wat is nu het beste om te doen, en zitten hier ook kosten aan verbonden? 

De monteur mag de kruipruimte niet in, als deze vochtig is, of als er isolatie bolletjes op de vloer ligt. Indien u de invoerkabel bij het kruipluik neerlegt, kan de monteur deze verlengen of in de meterkast weer naar binnen brengen. deze kosten zijn dan voor de KPN


Hoi Stein, welkom op het forum. 

Waar komt deze kabel je woning binnen? Het beste is om het daar te laten plaatsen, hoe korter de kabel hoe beter. Als jij zorgt dat de kabel op de juiste plek staat zal de monteur kosteloos een aansluiting maken als de kabel verder goed is. 


Hoi Stein, welkom op het forum. 

Waar komt deze kabel je woning binnen? Het beste is om het daar te laten plaatsen, hoe korter de kabel hoe beter. Als jij zorgt dat de kabel op de juiste plek staat zal de monteur kosteloos een aansluiting maken als de kabel verder goed is. 


De kabel komt vanaf kant van de buren de woning binnen. Vervolgens loopt die onder de meterkast door en stukje verderop ligt het uiteinde. Het makkelijkst is dus om alvast de kabel de meterkast in te brengen zodat de monteur een aansluiting kan maken?

Aangezien er dan een nieuwe aansluiting komt. Is het dan ook mogelijk om pairbonding te krijgen? Onze buren die aan ons vast zitten (2 onder 1 kap) hebben dit namelijk wel. 


Dat is inderdaad het makkelijkst. Bonding hangt af van de kabel die naar jullie huis loopt. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kijk ik ook even mee. 


Dat is inderdaad het makkelijkst. Bonding hangt af van de kabel die naar jullie huis loopt. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kijk ik ook even mee. 

Gedaan. Het rare is als ik op het adres van de buren kijk , dat hun een veel hogere snelheid kunnen krijgen. Misschien dat hun een andere aansluiting hebben dan ik? De kabel komt onder hun huis vandaan. 


Bonding is inderdaad niet mogelijk. Maar, je kunt wel via VVDSL tot 100 Mbps krijgen op je adres. Een relatief begrip, maar enigszins acceptabel naar mijn mening.