Skip to main content

Regelmatig starten apps niet op, video's in bijv de NOS app stoppen halverwege of internet houdt er gewoon mee op. Dit heb ik zowel met mijn telefoon, Sony Xz2, bij gebruik van WiFi, maar ook zonder WiFi en met mijn Asus tablet. Is hier wat aan te doen, komt dit meer voor?

Heel graag een oplossing hiervoor. Dank alvast, groet, Max 

Hallo @Max883 , welk merk en type modem heb je?

Heb je een glas-of een koper verbinding?

 


Dag Jan,

Fijn dat je reageert. Ik heb een Experia box v10 en glasvezel. 

 

Groet, Max 


En die staat verstopt in de meterkast?:wink:


Nee, in de huiskamer, ongeveer 3 en een halve meter van de plaats waar ik regelmatig zit 


Wat is er zoal aangesloten op het modem qua randapparatuur? Gebruik je draadloze verbindingsets? welke snelheid haal je als je meet met een bekabelde pc of laptop?


Dag Joep, snelheid is 93,3 download en 31,9 upload


Dus dat zit wel goed. Heb je de herstelknop al gebruikt?


Ja. Ook al gedaan. Gekke is dat t niet altijd is maar wel steeds vaker voor lijkt te komen sinds een aantal maanden. Het enige wat veranderd is, is dat het modem een halve meter verplaatst is


Gebruik je dit soort dingen?

 


Ja klopt, een eerder model, al jaren. Een beneden, een boven


Ohhh dat is vaak de boosdoener.  Wil je vandaag even testen om te kijken of die problemen geven. Verwijder ze allemaal en de stekker van het modem direct in het stopcontact.  Bij voorkeur het modem resetten en dan testen op www.speedtest.net


Dank je wel, dat ga ik vanavond eens uitproberen. Ik hou je op de hoogte. Groet, Max 


Goedemorgen Joep,

 

getest zonder, maar dat maakt geen verschil.

en op een of andere manier lijkt het nu wel allemaal wat soepeler te gaan.

wellicht heeft dat ook te maken met werkzaamheden van de KPN die onlangs s nachts een keer hebben plaatsgevonden.

in ieder geval hel erg bedankt voor je hulp.

fijne dag en groet,

Max