Skip to main content

Ik host twee sites bij dezelfde cloud-provider. De hostname van de eerste wordt probleemloos geresolved door de KPN DNS. De hostname van de tweede echter niet. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? 

NB1: Als ik KPN veilig uitzet dan werkt het wel. Maar als ik KPN veilig aan hebt staan werkt het niet, ook niet vanaf apparaten waarop KPN veilig niet geinstalleerd is. De hostname toevoegen aan de Allowed websites in de KPNVeilig app helpt niet.

NB2: Als ik via een VPN ga of via het 4G netwerk (dus niet via het KPN netwerk) dan werkt alles prima.

 

Dat betekent dat de antimalware DNS servers van KPN deze domeinen niet als vertrouwd zien.

Om welke domeinen gaat het?


mjellinek-001-site1.btempurl.com (die doet het wel)

mjellinek-001-site2.atempurl.com (die doet het niet)

 

Waarom zou hij die tweede niet als vertrouwd zien? 


Het is dus precies zoals ik al vermoedde, die site wordt niet als vertrouwd gezien door de antimalware DNS server van KPN.

De antimalware DNS server van KPN geeft geen IP adres terug.

Overigens geeft de antimalware server van Cloudflare wel een IP adres terug.

Ik hoop dat een moderator van KPN hier eens wat aandacht aan kan schenken want ik ben bang dat KPN hier aan de bak moet.


Zou het zin hebben om voor een maand KPN service plus te nemen en dan daar dit probleem voor te leggen?


Zou het zin hebben om voor een maand KPN service plus te nemen en dan daar dit probleem voor te leggen?

Nee, die hebben daar geen kaas van gegeten. De oorzaak zit ook niet in het thuisdomein maar in de antimalware DNS server van KPN.


Dus eigenlijk kan ik hier niks aan doen, alleen hopen dat een KPN moderator dit topic leest en denkt “laat ik daar eens wat aan gaan doen” ……...


Dus eigenlijk kan ik hier niks aan doen, alleen hopen dat een KPN moderator dit topic leest en denkt “laat ik daar eens wat aan gaan doen” ……...

Klopt.


😥😥😥


@Mark0110 Welkom op het forum. 

Wat lastig dat dit niet lukt. Ik heb de situatie doorgezet naar mijn collega's. 

Zodra ik terugkoppeling van hen heb zal ik het hier zo snel mogelijk delen!