Skip to main content

Vier keer met de klantenservice van KPN gebeld en de stand is 2-2. Twee medewerkers zeiden dat ik de hot spot op mijn modem zelf kan uitzetten en hoe dat moet daar word ik over teruggebeld. Maar als ik terugbel krijg ik te horen dat KPN geen privé adressen meer gebruikt voor hot spots. KPN kan/wil dat laatste niet aan mij bevestigen. Maar hoe zit het nou precies? 

 

Hi @Hot spot ,

Je bedoeld dat je modem een KPN Fon netwerk uitzend?

Dat kan uit gezet worden in de webinterface, maar dat is afhankelijk van het type modem.Heb je een V7,V8,V9 of V10?De eerste drie kunt u overigens gratis omruilen(klik) voor een nieuwer model.


Hallo @Hot spot als FON nog aanstaat in jouw modem, kun je dat onder de wifi instellingen zelf uitzetten door even in te loggen in het modem.

FON werkt al een paar jaar niet meer bij KPN.

 


Ik heb een Box 12.


Ik heb een Box 12.

Die heeft uberhaupt geen FON.

Welk netwerk zie je?

Als dat KPN Fon is, zal dat waarschijnlijk van een van de buren met een ouder modem zijn.


Ik zie een aantal netwerken, inderdaad waarschijnlijk van buren. Ik heb geen probleem, maar wil gewoon bevestigd hebben dat KPN mijn aansluiting niet gebruikt voor andere doeleinden zoals hot spots. Ofwel gebruikt KPN mijn modem ook (met een ander netwerk) voor faciliteiten voor derden.

Hierover krijg ik geen bevestiging…….

 

Ziggo zegt hierover:

De modems van Ziggo vormen samen het Wifispots netwerk. De modems bevatten twee aparte draadloze netwerken. Het ene is je eigen netwerk, het andere is de Wifispot. Daarmee geef je anderen ook toegang tot internet. Dat tweede netwerk staat helemaal los van je privéverbinding. Je verliest dus geen snelheid!

De Wifispot netwerken zijn op een slimme manier met elkaar verbonden. Daardoor heb je op heel veel plaatsen in Nederland automatisch wifi.


Ik zie een aantal netwerken, inderdaad waarschijnlijk van buren. Ik heb geen probleem, maar wil gewoon bevestigd hebben dat KPN mijn aansluiting niet gebruikt voor andere doeleinden zoals hot spots. Ofwel gebruikt KPN mijn modem ook (met een ander netwerk) voor faciliteiten voor derden.

Hierover krijg ik geen bevestiging…….

 

Ziggo zegt hierover:

De modems van Ziggo vormen samen het Wifispots netwerk. De modems bevatten twee aparte draadloze netwerken. Het ene is je eigen netwerk, het andere is de Wifispot. Daarmee geef je anderen ook toegang tot internet. Dat tweede netwerk staat helemaal los van je privéverbinding. Je verliest dus geen snelheid!

De Wifispot netwerken zijn op een slimme manier met elkaar verbonden. Daardoor heb je op heel veel plaatsen in Nederland automatisch wifi.

Hallo @Hot spot KPN kent niet meer zo’n systeem als Ziggo nog wel heeft.

Vroeger heette dan bij KPN de FON-functie, als je dat binnen je modem activeerde konden andere KPN-klanten via de FON-functie gebruik maken van KPN internet en jijzelf ook weer bij anderen.

Dat bestaat al een paar jaar niet meer. De Experiabox V10 was de laatste modem waarbij je dat nog kon activeren, als je zo’n modem hebt kun je het wel aanzetten en wordt het zichtbaar in de wifilijst, maar het werkt niet meer.

KPN kent nog wel de publieke hotspots waar je als KPN-klant gratis gebruik van kan maken, zoals bij AH en andere supermarkten en hotels en na inloggen ook bij diverse recreatie-parken. Als niet-klant kun je dan vooraf tegoed kopen om van die spots gebruik te maken, maar heeft dies niets te maken met privé-netwerken.

Jouw wifi kan dus alleen gebruikt worden door jou zelf en bij activatie van het gastnetwerk door gasten als jij ze her ww geeft voor het gastaccount. Voor de rest kan er dus niemand bij.


Dankjewel Jan, een duidelijk antwoord en voor m ij een zorg minder.


Graag gedaan @Hot spot