Skip to main content

Ik gebruik mijn iPhone vaak als hotspot om als ik buiten de deur ben even kort wat documentatie op te zoeken van werk of met de werk VPN te verbinden (OpenVPN).

Sinds een week of twee kon ik ineens geen OpenVPN verbinding meer opzetten. Vandaag even ingedoken en mijn Macbook krijgt dus helemaal geen normaal IPv4 adres meer, maar alleen een IPv6.

Ik kan op het internet ook geen IPv4 only dingen meer bereiken. Dus bijv. de werk VPN die alleen op IPv4 luistert is onbereikbaar.

Sommige sites die niet dual stack zijn kan ik dus ook niet bereiken. Ik kan bijvoorbeeld niet pingen naar 1.1.1.1.

Vanaf mijn iPhone zelf kan ik dat wel allemaal…

Heeft KPN iets veranderd aan tethering? Want eigenlijk is nu half het internet onbereikbaar voor mij.

Toevallig ben ik in de afgelopen 2 weken geswitched van fysieke SIM naar eSIM. APN staat wel goed (internet geen user/pass

APN veranderd in portalmmm.nl en kreeg direct een IPv4 gateway maar nu werkte IPv6 totaal niet. Weer terugveranderd in internet en nu LIJKT het alsof beiden blijven werken...


APN veranderd in portalmmm.nl en kreeg direct een IPv4 gateway maar nu werkte IPv6 totaal niet. Weer terugveranderd in internet en nu LIJKT het alsof beiden blijven werken...

We zijn een aantal dagen verder @bdegier, werkt het nu nog steeds?Â