Skip to main content

Beste, 

Al enige tijd hebben wij te maken met een breuk in de glasvezelkabel buiten. Wij hebben totdat dit is opgelost een noodpakket gekregen. Deze bestond uit een Alcatel mifi router(tje). Deze gaf steeds ernstige haperingen in de verbinding zodat er niet mee te werken viel. Nu hebben we een huawei dongle gekregen die we in onze KPN router moeten steken. Wij hebben een KPN box 12, maar als ik de dongle in de usb-poort steek blijft het groene lampje van de dongle knipperen. Een werkende internetverbinding komt niet tot stand.

Hoe kunnen we dit oplossen?

We zitten nu al ongeveer 50 dagen zonder goed werkend (glasvezel)internet maar betalen wel de volle pond.

En kan iemand misschien ontcijferen wat het Password is? We komen hier niet uit.


Hallo @Roller ,

Een dongel werkt alleen op een box 12 met softwareversie 528 of hoger.Die heeft die van jou waarschijnlijk niet.

Enige wat je kan doen is dan het modem bij een andere klant aansluiten en laten updaten.

En kan iemand misschien ontcijferen wat het Password is? We komen hier niet uit.

|3GKñ4T voor zover ik kan zien.

 


Het is niet erg duidelijk maar ik maak er van:    I3GKft4T
Dus beginnen met hoofdletter I en de kleine letters f en t in het midden.


Hallo @Roller ,

Een dongel werkt alleen op een box 12 met softwareversie 528 of hoger.Die heeft die van jou waarschijnlijk niet.

Enige wat je kan doen is dan het modem bij een andere klant aansluiten en laten updaten.

 

 

Bedankt voor het antwoord Martijn. 

Ik heb hem bij de buurman een uur aan zijn internet kabel laten staan, maar de update lijkt niet te installeren. Is er een manier om dit handmatig te doen?

 

 


Hallo @Roller , is dit een screenshot van jouw KPN Box 12?

Deze Box is helemaal up-to-date met software versie SGEJ1000060E


Hallo @Roller , is dit een screenshot van jouw KPN Box 12?

Deze Box is helemaal up-to-date met software versie SGEJ1000060E

Hi ja dat klopt, dit is mijn box. Toch doet de dongle het niet.

Dit zie ik


@Roller Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je al zo lang problemen hebt en dat de noodoplossing dan ook niet werkt. 

De dongel zou zo goed als Plug and Play moeten zijn.

Heb je een mogelijkheid om te controleren of de simkaart er goed in zit? En te controleren of deze wellicht vuil is geworden? 


@Roller Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je al zo lang problemen hebt en dat de noodoplossing dan ook niet werkt. 

De dongel zou zo goed als Plug and Play moeten zijn.

Heb je een mogelijkheid om te controleren of de simkaart er goed in zit? En te controleren of deze wellicht vuil is geworden? 

Dit was het zetje in de juiste richting! Het bleek dat de Simkaart er verkeerd om in zat.
Ik heb hem zo ontvangen, dus ging er van uit dat het goed was. 

Hartstikke bedankt voor het meedenken.


Doet de dongel het in een laptop of pc wel? 


Met de simkaart verkeerd om in de dongel?? 🤔


Dit was het zetje in de juiste richting! Het bleek dat de Simkaart er verkeerd om in zat.
Ik heb hem zo ontvangen, dus ging er van uit dat het goed was. 

Hartstikke bedankt voor het meedenken.

Bijzonder 🤔, dat lees ik wel vaker, ook bij telefoons. Je zou toch denken dat het maar op één manier past. De simkaart is niet voor niets asymmetrisch.


Dit was het zetje in de juiste richting! Het bleek dat de Simkaart er verkeerd om in zat.
Ik heb hem zo ontvangen, dus ging er van uit dat het goed was. 

Hartstikke bedankt voor het meedenken.

Bijzonder 🤔, dat lees ik wel vaker, ook bij telefoons. Je zou toch denken dat het maar op één manier past. De simkaart is niet voor niets asymmetrisch.

Met een hamer past die op alle manieren 😁