Skip to main content

Sinds 6-7-2023 werkt mijn Huawei E5186 Router Internet Buitengebied niet meer. Het MODE lampje blijft rood. De modem maakt om de paar minuten wel een aantal seconden contact via 2G, waarna de modem een aantal seconden via 4G contact maakt (MODE blauw, contact is te zien via IP 192.168.8.1), maar valt dan terug naar MODE rood. SIM-kaartje heb ik schoongemaakt, dit zonder resultaat. Stroom eraf en erop helpt ook niet.

Extra informatie:

Bij 2G wordt er data verzonden gedurende de korte periode contact, maar bij 4G wordt er geen data verzonden gedurende de korte periode contact.


Nog meer informatie:

De firmware op de Huawei Router is up-to-date (21.313.01.01.16).


Hallo @Engelin en Hans als je die 4G-router van KPN in bruikleen hebt even bellen met 0800 0402.

Succes.

 


En nog meer info:

Wanneer ik de Huawei Router op alleen 2G zet blijft de verbinding wel stabiel en wordt er data uitgewisseld (zeer traag natuurlijk).


Hallo @Engelin en Hans als je die 4G-router van KPN in bruikleen hebt even bellen met 0800 0402.

Succes.

 

Ik heb gisteren al iemand 40 minuten aan de lijn gehad van 0800-0402. Men geeft geen ondersteuning voor deze Huawei Router en werd doorverwezen naar dit forum!


Jaren geleden had KPN twee oplossingen voor internet via 4G in het buitengebied. 
Een oplossing zoals bij u: een router met een 4G verbinding. En de huidige oplossing waarbij een 4G verbinding bovenop de VDSL snelheid komt. Die laatste oplossing heet Sneller Internet Buiten Gebied (SIBG).

Zover ik weet is de eerste oplossing indertijd gestopt. Wellicht is dat nu pas bij u gebeurt?

Hebt u wel 4G met een smartphone? Zo ja, kan ook die E5186 defect geraakt zijn,


Bedankt voor uw reactie.

4G met smartphone is in orde. Met VDSL bedoelt u: verbinding met oude telefoonlijn? Vaste telefoon hebben we niet meer en is afgesloten.


Hallo @Engelin en Hans als je die 4G-router van KPN in bruikleen hebt even bellen met 0800 0402.

Succes.

 

Ik heb gisteren al iemand 40 minuten aan de lijn gehad van 0800-0402. Men geeft geen ondersteuning voor deze Huawei Router en werd doorverwezen naar dit forum!

Dus je hebt de Huawei niet van KPN in bruikleen, maar zelf gekocht? @Engelin en Hans 

Dan valt het inderdaad buiten de ondersteuning van KPN.

Als je echt onder buitengebied valt, kun je controleren via postcodecheck, krijg je van KPN een geschikt apparaat in bruikleen, dat zij ook ondersteunen.

Heb je de Huawei wel van KPN in bruikleen, heb je een slechte helpdeskmederwerker aan de telefoon gehad en zou ik gewoon nog een keer bellen.

Succes.

 


Hallo @Engelin en Hans als je die 4G-router van KPN in bruikleen hebt even bellen met 0800 0402.

Succes.

 

Ik heb gisteren al iemand 40 minuten aan de lijn gehad van 0800-0402. Men geeft geen ondersteuning voor deze Huawei Router en werd doorverwezen naar dit forum!

Dus je hebt de Huawei niet van KPN in bruikleen, maar zelf gekocht? @Engelin en Hans 

Dan valt het inderdaad buiten de ondersteuning van KPN.

Als je echt onder buitengebied valt, kun je controleren via postcodecheck, krijg je van KPN een geschikt apparaat in bruikleen, dat zij ook ondersteunen.

Heb je de Huawei wel van KPN in bruikleen, heb je een slechte helpdeskmederwerker aan de telefoon gehad en zou ik gewoon nog een keer bellen.

Succes.

 

Dank voor uw reactie.

De Huawei Router/Modem is van KPN.


De router schakelt dus direct terug naar 2G. Hebt u wellicht een 4G abonnement waarbij als de databundel op is er alleen nog 2G mogelijk is?

Deze router is dus van KPN met een KPN SIM. Dan moeten zij toch op de helpdesk support verlenen?

 


De router schakelt dus direct terug naar 2G. Hebt u wellicht een 4G abonnement waarbij als de databundel op is er alleen nog 2G mogelijk is?

Deze router is dus van KPN met een KPN SIM. Dan moeten zij toch op de helpdesk support verlenen?

 

De router begint kort met 2G, schakelt kort over naar 4G en gaat dan naar MODE rood, dus geen enkele verbinding. Dit blijft zich herhalen. De databundel van deze Huawei router met SIM kaart is onbeperkt internet.


Ik heb opnieuw gebeld met 0800-0402 en men stuurt een nieuwe SIM-kaart op. Afwachten of dit gaat werken. Ik laat het nog weten.  


Goedemiddag @Engelin en Hans, is het nog gelukt met de nieuwe simkaart?


Ik wacht nog op het SIM-kaartje. Buitengebied, duurt allemaal wat langer.


Het nieuwe SIM-kaartje is binnen. Beter laat dan nooit.

Onze Sneller Internet Buitengebied 4G werkt weer.

Mijn eerste gesprek met iemand van 0800-0402 was zeer onbevredigend. Na 40 minuten aan de lijn, kon deze persoon mij niet helpen en verwees mij door naar dit forum. Niet alleen mijn tijd verspild, maar ook van de personen die gereageerd hebben op dit forum (waarvoor overigens mijn dank).

In totaal toch meer dan een halve dag tijd aan dit probleem besteed terwijl dit niet nodig was geweest. Gelukkig heeft de persoon in mijn tweede gesprek de juiste oplossing aangedragen. Ook daarvoor mijn dank.


Ah, fijn dat het gelukt is! Ik zal je feedback ook meenemen. Bedankt voor je terugkoppeling!