Skip to main content

Sinds een paar dagen krijg ik de melding ‘toegang tot het netwerk ontzegd'. Ik heb een Huawei P20 pro en deze melding krijg ik bij het WIFI netwerk van de Experiabox V10. Ik heb wel verbinding met het andere WIFI netwerk in huis. Dat gaat via de WIFI versterker van het merk arcadyan (ook via KPN ontvangen).

Ik heb de andere topics over dit probleem al uitgeprobeerd (netwerk vergeten, experiabox resetten, telefoon resetten, vliegtuigstand etc). Kunnen jullie mij verder helpen?

Hoi @Jeanine.E. Wat vervelend dat dit steeds gebeurd. Kan je wel met andere apparaten een wifi verbinding maken met jouw ExperiaBox? 


Ja met andere apparaten lukt het wel


Wat vreemd dat dit gebeurd. Ik hier niet gelijk een goed antwoord op. Wil je het eens testen op een ander WiFi netwerk? Ik ben benieuwd of het daarop ook gebeurd.


Bij een ander wifi netwerk heb ik geen problemen


Ik heb deze vraag intern doorgezet. Wellicht dat mijn collega's hier een antwoord op hebben. Zodra ik een antwoord heb op deze vraag kom ik er op terug. 


Ik heb het ook met mijn Huawei Mate 20 pro. WiFi uit en aanzetten op de Huawei maakt geen verschil. Rebooten/opnieuw opstarten wel. Maar dan kun je later op de dag hier weer tegen aanlopen. Het is denk ik eerder een probleem bij Huawei eigen OS over Android heen. 


Ik heb het ook met mijn Huawei Mate 20 pro. WiFi uit en aanzetten op de Huawei maakt geen verschil. Rebooten/opnieuw opstarten wel. Maar dan kun je later op de dag hier weer tegen aanlopen. Het is denk ik eerder een probleem bij Huawei eigen OS over Android heen. 

Maar dat betekend dat jij niet alleen op je eigen wifi netwerk problemen ervaart, maar ook op een wifi netwerk. Klopt dat?


Ik heb het ook met mijn Huawei Mate 20 pro. WiFi uit en aanzetten op de Huawei maakt geen verschil. Rebooten/opnieuw opstarten wel. Maar dan kun je later op de dag hier weer tegen aanlopen. Het is denk ik eerder een probleem bij Huawei eigen OS over Android heen. 

Maar dat betekend dat jij niet alleen op je eigen wifi netwerk problemen ervaart, maar ook op een wifi netwerk. Klopt dat?

Nou nee, eerlijk gezegd merk ik dit juist thuis. Door corona kom ik niet zo snel elders meer over de vloer bij familie en vrienden en thuiswerken is sinds maart de norm. Buitenhuis schakel ik over op 4G en daar zie je nu eenmaal het fenomeen niet.


Hebben jullie al een idee wanneer er een oplossing komt?

Het probleem blijft bij het ene WiFi punt bestaan en bij het andere niet


Het wordt nog onderzocht. We hebben nog geen oplossing gevonden. Heb je misschien jouw netwerknaam van jouw 2,4 of 5Ghz netwerk gewijzigd of zijn ze gelijk aan elkaar?


We hebben niets gewijzigd in naamgeving. Bij allebei is de frequentie 2,4


Ik heb dit sinds een week ook.

Ik heb een Huawei mate 10 pro Android met een prepaid Vodafone kaartje .

Dat zou betekenen dat bij mij het probleem zich bij de modem bevind.

De stappen met resetten etc heb ik al opgevolgd zonder resultaat. 

Ik kreeg wel een SMS dat op 12 augustus ze het netwerk gingen verbeteren.

Daarna is het internet er een stuk slechter op geworden. 

Via mijn mobiel en WiFi op de laptop krijg ik de melding 'toegang tot netwerk ontzegd' 

Ook op random momenten valt de wifi weg. 

Dit is alleen op de eerste verdieping. 

 


Ik weet niet of jullie iets hebben gedaan maar nu heb ik ineens weer verbinding met de WiFi. Voor nu is het probleem dus (even?) opgelost


Ik heb alleen boven vaak wegvallende Wifi. 

Op mijn werk en elders nergens last van. 

Steeds krijg ik de melding 'toegang tot netwerk ontzegd' 


Ik weet niet of jullie iets hebben gedaan maar nu heb ik ineens weer verbinding met de WiFi. Voor nu is het probleem dus (even?) opgelost

Onze technische team is bezig om dit te onderzoeken/verhelpen. Ik heb doorgegeven dat jij problemen ervaart en waarschijnlijk hebben ze iets aangepast. Ik heb hier nog geen terugkoppeling van gekregen, maar goed om te lezen dat het probleem voor nu is verholpen. Als het probleem weer terugkomt, laat het dan even weten.

 

Â