Skip to main content

Eerste Post hier:

Sinds vanavond (18:43) alle Huawei’s (4) met hetzelfde probleem “ toegang tot netwerk ontzegd”
Problemen die ik voorheen bij xs4all nooit heb gehad. (fritzbox) 

Xperia box gereset
Wifi versterkers gereset
Telefoons gereset 
Telefoon update gedaan (was niet nodig version 11.1xxxxxxx)



Mijn vermoeden is ook dat het niet aan de telefoons ligt (geen updates gedaan/gehad) maar eerder aan de experia box.  wat mij wel opviel in de logs is dat zowel de box als de extenders op precies om 18:42:00 een kleine software update hebben gehad…..

Kom ik wel op het netwerk geeft de telefoon aan dat deze geen netwerk heeft maar stiekum doet hij het wel. 

Ook de “workaround”  (houden jullie nogal van) al uitgevoerd. Maar helemaal niets…. geen toegang tot mijn eigen netwerk, heel vervelend allemaal, iemand nog ideeen om dit op te lossen (behalve nieuwe telefoon te kopen) 

Kleine update. ik heb mijn oude xs4all modem gevonden (vergeten op de  post te doen hehehe) morgen de boel even overzetten naar deze modem (waar het altijd op heeft gewerkt) kijken of het probleem er dan nog steeds is. 

moet wel zeggen dat in mijn 20 jaar in de IT  ik nog nooit zoiets heb gezien….


Herkenbaar: vandaag is bij ons KPN Glasvezel aangesloten (voorheen Ziggo) en de Huawei P30 van mijn vrouw vliegt de hele avond van de Wifi: helemaal geen wifi, soms wel wifi zgn. zonder internettoegang (maar die heeft ze dan wel).
Het modem ziet haar telefoon wel, in de webinterface van het modem zie ik dat. 
De laptops en samsung telefoons doen het wel gewoon. 


Benieuwd hoe het bij jou verder gaat - en of ik daar ook iets aan heb...


ben op dit moment al mijn logs aan het uitpluizen, 4 Huawei’s (2xP30, 2xP4lite-E) hebben allemaal exact hetzelfde probleem en allemaal rond 18:45 begonnen. enige wat ik echt kan zien zijn 2 kleine updates, 1 naar de box12 en 1 naar de wifi versterker. 


Ook mijn vriendin heeft sinds gisteravond met haar P20 pro constant een wisselwerking tussen prima WiFi en WiFi wat aangeeft dat het verbonden is zonder internettoegang. 
 

Mocht je iets weten, laat het weten. Ik zelf heb ook al een hoop geprobeerd maar krijg hem niet goed. Meerdere topics hier op het forum, gok dat er iets niet lekker loopt.


Ik heb ook het probleem gehad.   Wel verbonden maar geen internet toegang op mijn Huawei P Smart 2019, andere gebruikers in huis met Samsungs hebben wel WiFi. Heeft het niet te maken gehad met de verstoring van Facebook/Instagram? 


Heel raar….. De zuckerberg apocalypse is voorbij en alles werkt weer bij mij als van ouds :S


Mocht je iets weten, laat het weten. Ik zelf heb ook al een hoop geprobeerd maar krijg hem niet goed. Meerdere topics hier op het forum, gok dat er iets niet lekker loopt.

Meerdere topics inderdaad, maar de gemeenschappelijke factor is Huawei. Andere apparatuur heeft geen problemen en het treedt op bij meerdere types modem (ik zag v10 en Box 12).

Wat zegt Huawei support hier over?

P.S. ik heb elders gekeken (Ziggo forum) en ook daar zie ik gisteren dezelfde klachten met Huawei.


Ik heb gisteren (tijdelijk?) de 2.4 Ghz band van de wifi uitgezet en ga kijken of dat helpt. Ik laat het jullie weten. 

 

PS: Op het ziggo-forum wist moderator Jamyla te melden:

Huawei gebruikt namelijk de servers van Facebook. Als Facebook plat ligt, heeft dat dus ook consequenties voor Huawei. 


Ik gebruik geen apparatuur van kpn 

Maar had voor het eerst dat ik mijn 3 jaar oude Huawei mate 20 pro wel wifi verbinding had maar geen internet uitroepteken in wifi symbool 

Het volgende heb ik gedaan

Instellingen < Systeem & updates < Resetten < Netwerkinstellingen resetten

Nu wist de telefoon alle instellingen van wifi tot Bluetooth 

Dit was bij mij de enige oplossing het probleem zat hem in de telefoon 

(meerdere wifi toegang punten getest) 

Wifi en Bluetooth zal je wel opnieuw in moeten stellen met de apparatuur 

 

 


Vanwege deze problematiek heb ik eerder dit jaar een andere telefoon aangeschaft. Gisteren nacht is er door kpn een update van router en mesh wifi satellieten gepusht en ik kon gewoon meteen perfect inloggen met mijn Huawei p30 het lag dus 100% aan kpn hardware en niet aan de telefoon, ik had alles geprobeerd. Helaas zit ik nu met een Asus zenfone 8 die eigelijk gewoon *** is.